Een nieuw kanaal voor klantenservice: SMS

Meer en meer mensen communiceren via de telefoon. Zendesk introduceert daarom een nieuw kanaal: SMS. Dit kanaal is beschikbaar als onderdeel van Zendesk Talk (Basic en Advanced) en maakt het makkelijker voor bedrijven om klanten, direct vanuit Zendesk, per SMS te ondersteunen.

Agents kunnen reageren op inkomende SMS, automatisch berichten sturen naar klanten of proactief een SMS naar een klant sturen.

Nummers

Kies een lokaal nummer om mee te kunnen SMS'en (de lijst van mogelijke nummers vind je hier). Nederland staat er op het moment van schrijven nog niet tussen. Wij kunnen echter wel al Nederlandse nummers voor SMS support leveren.

Inkomende SMS

Ontvang en reageer op inkomende SMS van klanten. Inkomende SMS worden direct als tickets geregistreerd, en de reacties van een agent worden als een SMS terug gestuurd.

Inkomende MMS

Inkomende MMS van klanten is alleen mogelijk in de US. Uitgaande MMS wordt op dit moment niet ondersteund.

Uitgaande SMS

Stuur een SMS naar je klanten als reactie op een inkomende SMS, of stuur een SMS vanuit een ticket (met behulp van triggers en automations).

SMS notificaties

Met behulp van triggers en automations kun je automatisch een SMS sturen naar een klant.

Support workflow

Met behulp van macro's en andere business rules, kun je support via SMS versnellen.

Views en Rapportage

SMS is een kanaal binnen Zendesk Support. Je kunt dus een aparte view (weergave) hiervoor maken. Ook is het mogelijk om hier rapportage over te doen achteraf (daar moet je echter wel een aantal extra stappen voor ondernemen, neem contact met ons op als je hier meer over wilt weten).

SMS naar een Nederlands nummer

Ondanks dat het nog nergens vermeld staat, en er geen mogelijkheid is om zelf Nederlandse nummers aan te vragen, kunnen wij dit wel al voor je regelen.