'Rich-content' en bijlagen bij het aanmaken van macro's

De beschreven functionaliteit werkt alleen als Rich content formatting geactiveerd is.

Deze functionaliteit om tekst op te maken, en makkelijk afbeeldingen toe te voegen is al een langere tijd beschikbaar voor agents bij het plaatsen van reacties op tickets, en nu dus ook in macro's. Met bijkomende extra functionaliteit van het toevoegen van afbeeldingen en bijlagen in macro's.

'Rich-content' macro's maken

Het toevoegen van een macro is qua proces niet veel veranderd, je voegt op dezelfde manier een macro toe en hebt nu een volledige editor tot je beschikking, om jouw bericht fantastisch op te maken.

Pasted_Image_09_02_2017__19_41.png

Zoals gezegd kun je nu dus de tekst opmaken, maar ook plaatjes en bijlagen toevoegen.

Tekst macro's omzetten naar 'rich-content'

Zendesk Support heeft er nadrukkelijk voor gekozen om zo min mogelijk automatisch om te zetten, dit zodat jezelf controle daarover houdt. Wel hebben ze een makkelijke manier toegevoegd om bestaande tekst macro's om te zetten naar 'rich-content' macro's. Je vindt dan rechtsonder een linkje 'convert to rich-content'.

Pasted_Image_09_02_2017__19_46.png

LET OP: maak je gebruik van de Mobile SDK, Zendesk SMS, Facebook, Twitter of channel integrations. Op het moment van schrijven zal deze functionaliteit nog niet goed werken met deze integraties, omdat de betreffende kanalen simpelweg geen opgemaakte content ondersteunen. Voor nu adviseren we dan ook om dan voorlopig de 'rich-content' macro's niet te gebruiken. Wel is Zendesk van plan om gewone tekst alternatieven aan te gaan bieden, per macro, zodat je dan wel op een goede manier gebruik kunt maken van macro's.