Hoe reset in mijn MultiFactor (MFA)

Soms zijn er momenten waarop de multifactor gereset moet worden, omdat je een nieuwe telefoon hebt, een fatory reset gedaan hebt, geupgrade hebt en nu werkt de Okta Verify niet meer.

 

1. Resetten terwijl je bent ingelogd

Op het moment dat je nog ingelogd bent kan je zelf de MFA opties resetten.

Ga in je Okta dashboard naar je profiel toe:Screen_Shot_2017-09-14_at_8.37.06_AM.png

 

Hierna land je op je profiel pagina en kan je halverwege de pagina zelf MultiFactors aanzetten (indien deze beschikbaar zijn) of bestaande Factors resetten.

Screen_Shot_2017-09-14_at_8.40.27_AM.png

Door op Setup te klikken wordt je binnen je profiel opnieuw door de setup geleid.

 

2. Resetten terwijl je nog niet bent ingelogd

Soms ben je te laat en heb je al problemen met je MFA zonder dat je op Okta zit.
Daarom raden we vaak aan om minimaal 2 factoren ingesteld te hebben, zodat je met behulp van de andere in je eigen profiel kan komen de niet werkende resetten.

Op de inlog pagina kan je kiezen voor een andere factor indien de getoonde niet werkt

Screen_Shot_2017-09-14_at_8.44.29_AM.png

Hierna kan je stap herhalen.

 

3. Geen extra MFA ingesteld

Indien je maar 1 MFA hebt en deze werkt niet meer, dan is er de mogelijkheid dat je via een veilige zone je aanmeld. Stel dat het kantoor gebouw een veilige zone is, dan is de kans zeer groot dat je geen MFA hoeft te gebruiken bij aanmelding. Het voordeel is dat je met alleen gebruikersnaam en wachtwoord je kan aanmelden in Okta.

Er bestaan diverse methodes hoe je binnen een bekend netwerk kan komen, dit is alleen omgevings, werkgever en afspraak-afhankelijk, hoe deze connectie tot stand komt kunnen we hier niet uitleggen.


Hierna kan je stap herhalen. 

 

4. Ook dat werkt niet 

Indien stap 2,3,4 niet werken of geen optie zijn, neem dan aub contact op met je Okta Administrator, indien wij van realConnections je Administrators zijn kun je contact met ons opnemen via support@realconnections.nl of bellen naar +31(0)85 065 3400

 


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!