Soms zijn er momenten waarop de multifactor gereset moet worden, omdat je een nieuwe telefoon hebt, een fatory reset gedaan hebt, geupgrade hebt en nu werkt de Okta Verify niet meer.
1. Resetten terwijl je bent ingelogd
Op het moment dat je nog ingelogd bent kan je zelf de MFA opties resetten.
Ga in je Okta dashboard naar je profiel toe:
Hierna land je op je profiel pagina en kan je halverwege de pagina zelf MultiFactors aanzetten (indien deze beschikbaar zijn) of bestaande Factors resetten.
Door op Setup te klikken wordt je binnen je profiel opnieuw door de setup geleid.
2. Resetten terwijl je nog niet bent ingelogd
Soms ben je te laat en heb je al problemen met je MFA zonder dat je op Okta zit.
Daarom raden we vaak aan om minimaal 2 factoren ingesteld te hebben, zodat je met behulp van de andere in je eigen profiel kan komen de niet werkende resetten.
Op de inlog pagina kan je kiezen voor een andere factor indien de getoonde niet werkt
Hierna kan je stap 1 herhalen.
3. Geen extra MFA ingesteld
Indien je maar 1 MFA hebt en deze werkt niet meer, dan is er de mogelijkheid dat je via een veilige zone je aanmeld. Stel dat het kantoor gebouw een veilige zone is, dan is de kans zeer groot dat je geen MFA hoeft te gebruiken bij aanmelding. Het voordeel is dat je met alleen gebruikersnaam en wachtwoord je kan aanmelden in Okta.
Er bestaan diverse methodes hoe je binnen een bekend netwerk kan komen, dit is alleen omgevings, werkgever en afspraak-afhankelijk, hoe deze connectie tot stand komt kunnen we hier niet uitleggen.
Hierna kan je stap 1 herhalen.
4. Ook dat werkt niet
Indien stap 2,3,4 niet werken of geen optie zijn, neem dan aub contact op met je Okta Administrator, indien wij van realConnections je Administrators zijn kun je contact met ons opnemen via support@realconnections.nl of bellen naar +31(0)85 065 3400