In dit artikel vind je de stappen die je dient te nemen voor de re-authenticatie van Microsoft Office365 met Okta. Doe deze actie ruim vóór 15 september a.s., zodat je de provisioning in Okta met Microsoft op de juiste manier kan blijven gebruiken.
Voordat je hieraan start, is het belangrijk nogmaals te benoemen om dit op een moment te doen, wanneer gebruikers niet meer aan het werk zijn én dat er intern gecommuniceerd is dat deze stap wordt ondernomen, zodat gebruikers weten dat ze opnieuw moeten aanmelden in hun office apps na de re-authenticatie.
Om te beginnen, dien je toegang te hebben tot Okta als admin en heb je ook admingegevens nodig vanuit de Microsoft omgeving. In de admin portal van Okta navigeer je naar Applications -> Applications. Zoek dan de Office 365 app op waar provisioning actief is en navigeer naar het tabje Provisioning -> Integration.
Ook al zie je hierboven in de afbeelding dat het vinkje al op groen staat, dan nog dient de re-authenticatie gedaan te worden.
Let op: er dient een re-authenticatie gedaan te worden met de gegevens die ingegeven staan in de applicatie. Bij deze stap heb je de admin gegevens nodig van het account wat gebruikt is voor de authenticatie bij de configuratie.
Klik op "Edit" en vervolgens op "Re-authenticate with Microsoft Office 365". Je wordt doorgeleid naar Microsoft waar je dient in te loggen met de admin username en admin password. Na het inloggen krijg je onderstaand veld te zien:
Klik onderaan op de knop "Accepteren". Keer dan weer terug naar de Okta applicatie en klik op "Test API Credentials". De re-authenticatie is voltooid wanneer je beide groene vinkjes krijgt zoals in onderstaande afbeelding:
Klik op "Save" en de klus is geklaard!
Note: Als je het wachtwoord van het admin account niet meer weet, kan je dit, indien gewenst, resetten in de Microsoft omgeving. Vergeet dan niet om ook dat wachtwoord in te voeren bij Admin Password en klik dan pas op Test API Credentials.