Skydrive Pro Sync errors verhelpen

Wanneer Skydrive problemen heeft met synchroniseren en error vertoont, kun je dit verhelpen door de cache files te verwijderen.

Daarna zul je de onderdelen die je wil synchroniseren opnieuw moeten aangeven via de browser(office365 omgeving) en op de knop 'sync' klikken

 

Om de cache te verwijderen, sluit alle Office processen zoals groove.exe (dit is SkyDrive Pro), msouc.exe,  msosync.exe, office library sync,…

Browse naar “C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Office\Spw” en verdwijder alle inhoud. (spw = SharePoint Workspace). Vervolgens, ga je naar  “C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Office\15.0\OfficeFileCache” en verwijder alle inhoud van deze map. Dit is de opslag locatie van de cache.

Na het verwijderen kun je opnieuw het 'groove.exe' process opstarten. Het makkelijkst doe je dit door op de Windows toets+R te drukken (uitvoeren venster) en typ hier in groove.exe gevolgd door de 'OK' knop.

Daarna kun je inloggen in de Office365 omgeving om de bepaalde sites en items opnieuw te synchroniseren