Synchronisatieproblemen

Wanneer OneDrive voor Bedrijven een synchronisatieprobleem heeft, maar de software dit kenbaar door een gevarendriehoek weer te geven op het OneDrive voor Bedrijven icoon.

Klik met de rechtermuisknop op het OneDrive voor Bedrijven icoontje.

Klik daarna Synchronisatieproblemen weergeven...

Hier wordt aangegeven wat de mogelijke oorzaak van het sync-probleem is. In dit geval staat er een % teken in de bestandsnaam. Dit is niet toegestaan. Verwijder het % teken en de sync zal voltooien.

Oorzaken van het niet kunnen sycen zijn:

-de bestandsnaam bevat een leesteken als: %, @±§$^&*()/{}[]\"
-het betreft een .tmp file
-het betreft een bestandsnaam die achter de bestandsnaam een .(punt) heeft staan

Als geen van bovenstaande oorzaken voorkomt, kan het sync-probleem vaak verholpen worden op de volgende manier. Verplaats het bestand naar de desktop, wacht enkele seconden en plaats het bestand dan weer terug.