Synchronisatieproblemen

Kunt u bestanden niet synchroniseren tussen uw computer en OneDrive? Probeer het volgende:

  • Controleer of OneDrive actief is. Start OneDrive handmatig door naar Start  te gaan. Typ onedrive in het zoekvak en selecteer OneDrive (Bureaublad-app) in de lijst met resultaten.

  • Controleer of het bestand kleiner is dan de maximale bestandsgrootte van 100 GB voor OneDrive.

  • Controleer of u de meest recente Windows-updates en de meest recente versie van OneDrive hebt.

Oorzaken van het niet kunnen syncen zijn:

-de bestandsnaam bevat een leesteken als: %, @±§$^&*()/{}[]\"
-het betreft een .tmp file
-het betreft een bestandsnaam die achter de bestandsnaam een .(punt) heeft staan

Als geen van bovenstaande oorzaken voorkomt, kan het sync-probleem vaak verholpen worden op de volgende manier. Verplaats het bestand naar de desktop, wacht enkele seconden en plaats het bestand dan weer terug.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!