Van Lync Office365 naar Lync on premise/private cloud

Op dit moment is het in Nederland nog niet mogelijk om via Office365 te bellen vanuit Lync met een telefoonnummer. De verwachting is wel dat dit gaat komen, echter doet Microsoft hier geen harde uitspraken over.

Om toch te kunnen bellen via Lync met een telefoonnummer zijn er diverse Microsoft Partners die een eigen Lync server hosten met een koppeling naar een voip-provider, om zo toch gebruik te kunnen maken van deze functionaliteit.

Let op! De Lync licenties moeten in het Office365 portal wel uitgeschakeld worden.
Na verhuizen van Office365 naar Lync on premise, blijft er in de 'cloud' data achter die ervoor zorgt dat de Lync status niet meer zichtbaar is voor andere Office365 Lync gebruikers. Er kan wel gechat worden, echter is de status niet zichtbaar. Om dit op te lossen, open een service request bij Microsoft en geef aan dat onderstaande info vanuit Microsoft komt waarmee het probleem opgelost wordt.

The issue was due to the fact that all the “@domainname.nl” accounts that had been disabled in the LYO space and moved to on premise domain but still the system were showing users as Sip enabled. So we forcefully removed the information and disabled the users from the cloud. And hence the issue was resolved.