Inleiding
Soms komt het voor dat je problemen ervaart met Microsoft Teams voor Windows of voor macOS. Problemen kunnen zijn dat inkomende oproepen niet goed worden opgenomen of dat doorverbinden niet werk. Een ander probleem kan zijn dat je chats met collega's blijven hangen.
Het kan dan nuttig zijn om het cache (tijdelijke bestanden) van Microsoft Teams te legen. Dit artikel legt stap voor stap hoe je dit zelf kunt doen!
Let op! Dit artikel gaat uit van het gebruik van de Microsoft Teams desktop applicatie (klassieke versie) en dus niet de nieuwe versie van Teams. Dit artikel geldt ook niet voor de online (webbrowser) variant
Teams voor Windows 11
- Sluit Microsoft Teams voor Windows (10) helemaal af, let op dat je Teams ook echt afsluit via de pictogrammen in je taakbalk. Zie afbeelding hieronder voor een voorbeeld.
- Klik nu op de Start knop van Windows
- Typ in de zoekbalk het volgende in: %appdata%\Microsoft\Teams en klik op het bestand wat bovenaan in de zoekresultaten verschijnt
- Als de map is geopend, selecteer dan alle mappen + bestanden in deze map. Klik op CTRL + A op je toetsenbord
- We gaan deze map (met tijdelijke bestanden van Microsoft Teams) opschonen. Klik SHIFT + DEL op je toetsenbord om de bestanden permanent te verwijderen
- De map is vervolgens helemaal als het leegmaken goed is gegaan
- Start Microsoft Teams vervolgens opnieuw
Controleer of de issue waar je eerder tegen aan liep, zijn verholpen. Mocht je nog steeds tegen (dezelfde) problemen aan lopen, neem dan contact met ons op via support@realconnections.nl of bel naar 085 065 3400. Indien je ons e-mailt, stuur dan een screenshot mee van de problemen waar je tegen aan loopt.