Microsoft Teams - online (webbrowser) versie gebruiken

Inleiding
Soms komt het voor dat je problemen ervaart met de desktop (app) versie van Microsoft Teams. Indien er niet gelijk een oplossing is, dan kun je (tijdelijk) gebruik maken van de online (webbrowser) versie van Microsoft Teams. Dit artikel legt stap voor stap hoe je gebruik kunt maken van de online (webbrowser) versie van Microsoft Teams.

Let op! Voordat je de online (webbrowser) variant van Microsoft Teams gaat gebruiken, dien je eerst de desktop variant (de app) helemaal te sluiten. Dit voorkomt dat oproepen en/of berichten dubbel binnen komen.

Microsoft Teams (webbrowser) voor Windows

  1. Sluit Microsoft Teams voor Windows helemaal af, let op dat je Teams ook echt afsluit via de pictogrammen in je taakbalk. Zie afbeelding hieronder voor een voorbeeld.
  2. Open nu je internetbrowser (RealConnections raadt Microsoft Edge of Google Chrome aan)
  3. Surf naar www.microsoft365.com en log in met je Microsoft (of Okta) inloggegevens
  4. Zodra je op de homepage van je Microsoft profiel bent, klik je op de negen 'bolletjes', links boven in het scherm
  5. Klik vervolgens op de online app van Microsoft Teams
  6. Er wordt een nieuw tabblad geopend in je browser, waar je geleidt wordt naar de online versie van Microsoft Teams. Wacht tot de pagina volledig is geladen

  7. Klik in het linker keuze op Gesprekken of Calls
  8. Er wordt door de browser gevraagd of bureaubladmeldingen in te schakelen voor Teams. Klik op inschakelen
  9. Vervolgens vraagt de browser toestemming om gebruik te mogen maken van de microfoon (headset) en/of webcam. Klik - zodra je dit scherm ziet - op Toestaan

Microsoft Teams is gereed om online (via de webbrowser) te bellen en/of gebeld te worden. Functies zoals doorverbinden, ruggespraak of een beller in de wacht zetten werken op dezelfde manier als in de desktop applicatie van Microsoft Teams.

Controleer of de issue waar je eerder tegen aan liep, zijn verholpen. Mocht je nog steeds tegen (dezelfde) problemen aan lopen, neem dan contact met ons op via support@realconnections.nl of bel naar 085 065 3400. Indien je ons e-mailt, stuur dan een screenshot mee van de problemen waar je tegen aan loopt.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!