Screenr (Screencasting) Verwijdering

Screenr, een integratie voor schermdelen (Screencasting) binnen Zendesk gaat helaas stoppen. Het bedrijf achter Screenr, Articulate, zal per 1 juli 2015 stoppen met het product. 

Bekendmaking

Bekend gemaakt opDevelopment stopt opVerwijderen start op
Sep 25, 2014 Sep 25, 2014 July 1, 2015

Waarom verwijderd Zendesk Screenr?

Screenr is gebouwd op Java, Java RE (Runtime Environment) om precies te zijn. Iets wat je vroeger waarschijnlijk vaker gebruikt hebt zonder het zelf te weten.

Java RE verouderd erg snel. Google en Apple hebben zich openlijk negatief uitgesproken over Java RE, wat de levensduur natuurlijk ook beïnvloed. Google Chrome op Mac OS X heeft bijvoorbeeld geen enkele ondersteuning voor Java RE.

Dit zorgt uiteraard voor logische problemen bij jou, en jouw klanten. Sommige zullen Screenr kunnen gebruiken, anderen helemaal niet en sommige ervaren alleen maar problemen.

Welke impact heeft dit op mijn Zendesk?

Als jouw team gebruikt maakt van Screenr dan heeft deze verwijdering effect op jouw manier van werken.

Om daar achter te komen kun gaan naar Instellingen > Tickets > "Screencasts voor tickets inschakelen"

Tot 1 juli 2015 zal deze instelling aanblijven staan en kun je gebruiken maken van Screenr.

Als je deze instelling uit hebt staan, kun je gewoon de al eerdere opgenomen screencasts blijven bekijken.If you have turned this setting off, playback of attached screencasts on tickets or articles will continue to operate as normal.

Vanaf 1 juli 2015 zul je geen nieuwe Screencasts meer kunnen maken. Afspelen zal gewoon blijven werken. 

Is er een vervanging bekend?

Op dit moment is er geen 1:1 vervanging voor Screenr. Dit omdat Zendesk nog geen goede vervangende partij met hetzelfde gebruiksgemak heeft gevonden.

Omdat er nog geen vervanging beschikbaar is, willen we wel een aantal tips geven:

Uiteraard zijn er nog meer scherm opnemen tools die goed te gebruiken zijn als Bijlagen in Zendesk ticket's en artikelen.

Wat gebeurd er als development stopt?

Zodra development stopt op 25 september 2014, zal bij alle accounts waar "Screencasts voor tickets inschakelen" uit staat, deze instelling worden verwijderd.

Dit is noodzakelijk zodat gebruikers een functie die niet langer ondersteund zal worden ook niet nog geïmplementeerd kan worden.

Wat gebeurd er als verwijdering start?

Op 1 juli 2015 zul je niet langer nieuwe Screencasts kunnen maken met Screenr. Je kunt wel gewoon eerder opgenomen screencasts afspelen.

Ik heb nog vragen

Als je nog vragen of zorgen hier over hebt dan hoef je alleen maar een email te sturen naar support@realconnections.nl, wij zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.