Best of Release Notes Zendesk September '15

De afgelopen maand zat weer vol nieuwe functionaliteit en bugfixes. De belangrijkste veranderingen zijn: de start van de uitrol van het Help Center Theme Framework, WYSIWYG editor voor tickets en Twitter direct messages update.

Zendesk

Nieuw

  • De functies van Zendesk's Twitter direct messages komen nu overeen met de functies die Twitter heeft bekend gemaakt via deze aankondiging. Je kunt nu reageren op elke direct message die je ontvangt, zelfs als de afzender jou niet volgt, en als je je Twitter accounts ingesteld hebt, zodat je van iedereen berichten kan ontvangen, dan zullen hun berichten altijd tickets creëren in Zendesk.
  • Als Zendesk een bijlage van een klant weghaalt omdat het te groot is, dan is er een gele melding (met notificatie vlaggetje) zichtbaar in de ticket. Alleen lotus omgeving.
  • Je kunt nu Twitter direct messages sturen tot wel 10k tekens zoals bekend gemaakt via deze aankondiging
  • Je standaard merk (brand) is nu voorgeselecteerd als een agent een ticket maakt.
  • WYSIWYG editor (What You See Is What You Get) is iets wat eigenlijk overal al gebruikt wordt, Gmail, Outlook, Mail, Evernote, Google Docs, Microsoft Office, Help Center - allemaal voorbeelden van tools die WYSIWYG gebruiken. En is nu toegevoegd aan Zendesk tickets.

Fixes/Updates 

  • Fouten opgelost bij bulk herstellen van opgeschorte tickets
  • Voorkomen van invoegen van speciale tekens in de beschrijving bij het gebruik van shortcuts
  • Voorkomen van ticket velden die werden geleegd, als de tab gesloten werd
  • Aantal problemen opgelost bij notificatie van veranderde ticket velden opgelost, waar ze niet veranderd waren
  • Voorkomen van lege velden in zoek tabs
  • Betere 'text wrapping' in het tags veld
  • Followup tickets lieten voorheen "web form" als type zien in views
  • Probleem opgelost die voorkomt dat alias van agent gebruikt wordt in plaats van agent naam, in placeholder
  • Toon custom rollen als 'Gebruiker toevoegen' is gekozen.

 

Help Center

New

  • Het nieuwe theming framework is een volledig template taal geworden. Tot voorheen was het alleen mogelijk om elementen toe te voegen en aan te passen, maar nu kunnen deze elementen zelf ook aangepast worden.

 

Zendesk Voice

Fixes/Updates

  • Landen selector uitgebreid zodat alle landen gebruikt kunnen worden bij herkenning van jouw nummers
  • Problemen met een klein aantal % van gesprekken die verbinding verloren bij het gebruik van Chrome 45 en VPN zijn opgelost door Twilio

 

Mobile and SDK

New

  • Zopim iOS 0.6.1 is uitgebracht met notificatie verbetering en kleine bugfixes
  • Zendesk SDK v1.4 is uitgebracht met gebruikers segmentatie, nieuwe 'flat HC providers', and volledige channel id support for Urban Airship
  • Notes voor Android SDK en iOS SDK
  • Zendesk iOS 3.6.4 is uitgebracht. Updates met onder andere support voor iOS 9
  • Zendesk Android 2.8.1 is uitgebracht met beveiligingsverbeteringen en bugfixes. Zendesk Android app gebruikers die Android OS 4.0 of ouder krijgen een melding dat de app vanaf januari 2016 niet meer zal werken.
  • Zopim iOS 0.6.2 en Android 0.13.2 hebben nu een 'Log In met Zendesk' optie. Zopim + Zendesk klanten konden voorheen niet inloggen in de Zopim app, dat is nu opgelost doordat ze kunnen inloggen met hun Zendesk account.

Fixes/Updates 

  • iOS 3.6.3 is uitgebracht met extra bugfixes

 

Zopim Chat

Fixes/Updates 

  • Bugs opgelost die offline form begroeting liet verdwijnen als de widget nooit aangepast is.
  • Bug opgelost die een aantal chat triggers opslaat in de account
  • Update gebruikers agent detection om Microsoft Edge browser gebruikers goed te herkennen.

 

Apps Marketplace

New

  • Yammer App (Zendesk Labs)

Persoonlijke informatie uit Yammer over een ticket aanvrager.

  • TissueApp Pro

Escaleer issues naar Github issues, gratis tot 3 escalaties.

  • Appbot

App die jouw mobiele app reviews afvangt in Zendesk, zodat ze juist opgevolgd kunnen worden.

  • Tag Warnings

App om tickets te monitoren zodat tags niet dubbel gebruikt worden.

  • AssistHub

AssistHub is een real-time chat platform die live voice and video chat ondersteund. 

  • WooCommerce

App die WooCommerce informatie in Zendesk toont van de ticket aanvrager.An app that displays information inside Zendesk about orders placed by ticket requester from WooCommerce.

  • Argo

Analytics platform die helpt om je data te visualiseren.

  • Freshbooks by Cloud Elements

Andere versie van de al bestaande Freshbooks integratie, bekijk factuur informatie van de ticket aanvrager.

  • elevio

elevio is een embeddable widget die je aan je site/app kunt toevoegen. Makkelijke integratie van Help Center en tickets van Zendesk.

  • Teckst

Teckst is dashboard om je klanten te helpen via SMS.

  • Akita

Akita geeft je support en customer success teams alle information omtrent deze gebruiker. 

  • Workato

Workato zorgt voor integratie met veel SaaS platformen, zoals Salesforce, Quickbooks, Shopify, JIRA en nog vele anderen.

  • Gainsight

Gainsight geeft een 360 graden blik over klanten en zorgt voor betere retentie tussen verschillende teams.

  • EZ Texting

Gebruik Zendesk om in contact te komen met je klanten via SMS

  • EasyContactNow

Een cloud gebaseerde oplossing die een voice kanaal toevoegt voor EasyContactNow klanten.