Wachtwoord wijziging notificatie e-mail

Een bekende 'best practice' bij SaaS producten is door gebruikers een e-mail te sturen als hun wachtwoord gewijzigd wordt. Dit is een belangrijke beveiligingsfunctionaliteit, omdat het je gebruikers helpt ongeoorloofde toegang sneller te herkennen. Vanaf 6 juli 2015 wordt deze functionaliteit aan alle Zendesk gebruikers uitgerold.

Wat verandert er?

Er wordt een e-mail bericht naar eindgebruikers, medewerkers en beheerders gestuurd als het wachtwoord gewijzigd wordt. Ongeacht of het door een gebruikers geïnitieerd is of door de API.

Welke informatie zal er in de e-mail staan?

Naast dat er een e-mail gestuurd wordt naar de gebruiker zal er staan wie het wachtwoord heeft gewijzigd.

Wat als ik niet wil dat mijn gebruikers een e-mail bericht ontvangen als hun wachtwoord gewijzigd is?

Stuur een mail naar ons als je wilt dat deze e-mail berichten uitgezet worden, wij zullen dit dan bij Zendesk indienen. Uiteraard raden we aan deze instelling aan te laten staan omdat dit de beveiliging ten goede komt.