Best of Release Notes Zendesk Oktober '15

De afgelopen maand was er een handjevol functionaliteit en bugfixes. De belangrijkste veranderingen is de afronding van de uitrol van het HelpCenter Theme Framework, hierdoor heeft jouw front-end developer meer mogelijkheden/controle met het Help Center van Zendesk.

Zendesk

Nieuw

  • Als je een emailadres toevoegt in CC, en je klikt op nieuwe gebruiker, dan zijn de velden vooraf ingevuld, waardoor je minder stappen hoeft te nemen.
  • Een growl notificatie zal getoond worden als een ticket opgeslagen wordt.

Fixes/Updates 

  • Probleem opgelost bij een verkeerd veld dat getoond werd bij klantlijsten, als een kolom met gelijke naam was gekozen.
  • Bij de keuze ‘Ik pak dit op’ ("Take it") in tickets, licht het veld medewerker (assignee) nu op als het aangepast wordt.
  • Probleem opgelost waar bij de assigned agent lijst niet geüpdatet werd, zonder de browser te refreshen, als de groep van een agent in de tussentijd veranderde.
  • Probleem opgelost bij Rich Text editor, waarbij lege commentaren alsnog voor versturen van notificaties zorgde.
  • Bij de rich text editor wordt de tekst nu netjes geformatteerd als het door een App gevuld wordt.
  • Na het veranderen van een reeds bestaande publieke reactie naar interne notitie, worden veranderingen aan het ticket hierna niet opgeslagen. Nu opgelost.
  • Bij speciale toetsenborden voor andere talen ging er af en toe wat mis met shortcuts, waardoor er speciale tekens in het reactie veld kwamen, dit is nu opgelost.

 

Help Center

Nieuw

  • Het nieuwe theming framework is een volledig template taal geworden. Tot voorheen was het alleen mogelijk om elementen toe te voegen en aan te passen, maar nu kunnen deze elementen zelf ook aangepast worden. En is inmiddels naar alle accounts uitgerold. Check out the announcement.
  • Onder 'customize design' krijg je nu een melding als je een pagina bekijkt met een rol die dat niet ondersteund. Selecteer een andere rol rechtsonder om een werkende pagina te zien.

 

Zendesk Voice

New

  • Spaanse lokale nummers toegevoegd.

Fixes/Updates

  • Issues opgelost bij instelling van sommige nummers van sommige landen als call forward numbers.
  • Issue opgelost waar gespreksopnames niet getoond werden (terwijl ze wel beschikbaar waren)

 

Mobile and SDK

Nieuw

  • Zendesk for iOS 3.6.5 has been released with iOS9 and SSO fixes
  • Zendesk for Windows Phone 8.1 has been released and now includes Google Sign-On and two factor authentication
  • Zopim Mobile Chat SDK v1.1 for iOS and Android was released on Friday, October 2nd. New functionality includes breadcrumbs, improved offline account handling and additional bug fixes and enhancements
  • WinPhone 1.8.1 released on October 22nd with bug fixes for login and macros issues

 

Zopim Chat

Nieuw

  • Widget pop out scherm titel is nu hetzelfde als de chat scherm titel. Dit in plaats van ‘Zopim Live Chat’
  • Nieuw kerstmis en vakantie chat badges toegevoegd aan de widget gallery (voor Zopim standalone klanten).
  • Chat Tags: Mogelijkheid om tags tijdens een gesprek toe te voegen, die de mogelijkheid tot geavanceerd zoeken en rapportage bied. De tags worden overgenomen in Zendesk tickets.

Fixes/Updates 

  • Een issue opgelost die een browser refresh veroorzaakte voor bezoekers met IE8 WinXP
  • Langzame uitrol van update voor Android Agent app om problemen met data verbruik en verbinding te verbeteren.
  • Probleem opgelost waar actieve bezoekers werden getoond in bezoekerslijst, terwijl High Load Dashboard aan stond.
  • Fixed: Incorrecte 'update credit card' email die verstuurd werd bij Zopim trials.

 

Apps Marketplace

New

  • Doodle App (Zendesk Labs)

Een leuke en simpele app, die je kleine schetsjes laat maken in de app sidebar om vervolgens in een ticket toe te voegen.

  • Sleek

Sleek is een social media management tool om feedback te verzamelen over meerdere social media kanalen.

  • Volusion by Cloud Elements

Integratie met Volusion E-commerce platform.

  • Microsoft Dynamics CRM 2015

Update zodat de app werkt met de laatste versie van Microsoft Dynamics CRM

  • productboard

productboard is een product management tool, die je helpt bij het organiseren omtrent product ontwikkelingen.

  • Annotate by Driftt

Annotate for Mac is een tool die screenshots kan maken, makkelijk tekst en aantekeningen laat toevoegen en direct upload naar het ticket waar je aan werkt.