Zelfstandig Multi Factor Authentication resetten

Hier lees je de stappen voor het resetten van de Multi Factor Authentication. Dit doe je bijvoorbeeld als je een nieuw toestel hebt gekregen of wilt instellen voor Okta Verify.

Login in Okta in de browser met MFA op het oude toestel, ben je je toestel verloren, neem dan direct contact op met je beheerder, de beheerder kan je MFA dan voor je resetten.

Klik op je gebruikersnaam, zodat er een dropdown opent en kies settings

 

Scroll naar de panel Extra verification en klik op reset

Bevestig door op Yes te klikken

De Multi Factor authenticatie is nu gereset. Klik op setup. Let op: Indien je in de tussentijd uitlogt, dan zul je het moeten opzetten de volgende keer dat je inlogt voordat je verder kunt.

Kies je toestel

Download of open de app Okta Verify

Ga in je telefoon naar de app, en klik op Edit (rechtsboven) en scan de barcode

Klik op Done om verder te gaan

Gefeliciteerd, de Multi Factor Authentication is succesvol gereset en opnieuw geactiveerd.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!