Meer opties voor kanalen in business rules

Deze aanpassing is live voor alle Zendesk accounts vanaf donderdag 15 september 2016.

Met Zendesk business rules kun je op uitgebreide manieren ervoor zorgen dat je ticket (automatisch) op de juiste plek terecht komt. Dit is één van de belangrijke pluspunten van Zendesk. Met de lancering van het Channel Framework, zijn er nog meer opties om tickets te ontvangen, en dus is het belangrijk dat ook die goed terecht komen.

Een functionaliteit die al een tijd op de wensenlijst stond was een manier om een weergave of trigger te maken op basis van een specifiek integratie. Je kon wel een weergave maken voor alle Facebook tickets, maar niet voor alle wall posts van een specifieke pagina. Datzelfde gold voor Twitter. Dat is nu welk mogelijk met de optie Integration account.

Deze optie toont een lijst van al jouw Facebook pagina's, Twitter handles en andere Channel integration accounts actief. Je kunt ook tickets in- of uitsluiten op deze manier. Bijvoorbeeld als een specifieke Twitter account je hele weergave vervuild, dan gebruik je simpel weg Is not om ze uit te sluiten van die weergave. Wil je je meest populaire Google Play app's reviews een hogere prioriteit geven, dan kan dat nu met een trigger.