U kunt bestanden en andere items, zoals berichten, contactpersonen of taken toevoegen aan uw berichten in Outlook voor Windows. En nu in Outlook 2016 kunt u eenvoudig koppelen documenten waaraan u onlangs hebt gewerkt met uw e-mailberichten van het tabblad invoegen. Wanneer u bestanden vanuit OneDrive, OneDrive voor bedrijven of SharePoint bijvoegen, kunt u ze alleen delen als weergave of de namen van geadresseerden bewerkingsmachtigingen, zodat ze eenvoudig samenwerken aan één exemplaar die iedereen op werkt.
OPMERKING : Er geldt geen vooraf gedefinieerde limiet in Outlook, maar tal van internetproviders hanteren niet alleen een limiet voor de grootte van uw postvak voor e-mail, maar ook voor de grootte van berichten die u kunt verzenden.
Een bestand of andere items aan een e-mailbericht toevoegen
-
Maak een bericht of klik voor een bestaand bericht op Beantwoorden, Allen beantwoorden of Doorsturen.
-
Klik op het tabblad Invoegen , klikt u op Bestand bijvoegen en selecteer een van de volgende opties:
-
Recente items Outlook biedt u een lijst van de recente bestanden die u hebt opgeslagen of gewerkt met. Deze bestanden lokaal kunnen worden opgeslagen of ze op interne netwerklocaties, zoals OneDrive, groepsbestanden en SharePointmogelijk staan.
-
Door weblocaties bladeren Met deze optie kunt u bestanden selecteren in uw OneDrive, SharePoint-sites of groepsbestanden die u eerder hebt geopend.
OPMERKING : Standaard ontvangers hebben machtigingen om te bewerken, maar u hebt de optie moet deze machtigingen overschrijven voordat u de bijlage verzendt. De machtigingen wilt wijzigen, raadpleegt u de items die zijn gekoppeld aan een e-mailbericht beheren.
-
Zoeken op pc Met deze optie gaat u naar uw lokale computer om een bestand te kiezen.
-
-
Als u een e-mailbericht als bijlage wilt toevoegen, kiest u Outlook-item, gaat u naar de map waarin zich het e-mailbericht bevindt en selecteert u dit.
U kunt het e-mailbericht ook als alleen tekst of als bijlage bijvoegen.
-
Als u een elektronisch visitekaartje wilt toevoegen aan uw e-mail, selecteert u Visitekaartje. U kunt kiezen voor recent toegevoegde visitekaartjes of Andere visitekaartjes.
-
Als u uw agenda wilt invoegen, kiest u Agenda en selecteert u Datumbereik, Details en eventuele andere opties.
-
Kies Handtekening als u uw handtekening wilt toevoegen aan het e-mailbericht.
Items beheren die bij een e-mailbericht zijn bijgevoegd
Nadat u een item hebt bijgevoegd, selecteert u de vervolgkeuzelijst naast de bijlage om andere acties uit te voeren, zoals Openen, Verwijderen, Afdrukken, enzovoort.
Als u een bestand vanaf een gedeelde locatie hebt bijgevoegd, kunt u ook een van de volgende opties kiezen:
-
Als kopie bijvoegen Als u een lokale kopie van een bestand wilt verzenden, in plaats van het bestand op een gedeelde locatie.
-
Machtigingen wijzigen Als u machtigingen voor bewerken of alleen weergeven wilt selecteren voor een gedeeld bestand.