Wachtwoord reset functionaliteit via telefoon

Gebruikers kunnen een code voor herstel ontvangen via een telefoongesprek op hun mobiele nummer of op een vast nummer. 

Instellen in Admin portal

  1. Ga naar je admin omgeving en navigeer naar: Security > Authentication
  2. Selecteer de policy waarvoor je dit wilt instellen en klik op "Edit"
  3. Onder de kop Account Recovery vink je de gewenste opties aan

  4. Klik op Update Policy.

De volgende keer dat gebruikers inloggen, worden ze gevraagd hun profiel te updaten. Gebruikers kunnen hier een telefoonnummer toevoegen voor een spraakbericht en/of voor een SMS.

 

Instellen van telefoon of SMS wachtwoord reset voor nieuwe gebruikers

  1. Wanneer nieuwe gebruikers in Okta inloggen voor de eerste keer kunnen ze het resetten van hun wachtwoord via een telefoongesprek instellen door te klikken op "Telefoonnummer toevoegen". 
  2. De gebruiker wordt gevraagd een mobiel nummer op te geven, dit is het eerste middel om verificatie plaats te laten vinden met behulp van een code.
  3. De gebruiker ontvangt reset gesprekken via hun mobiel of vaste nummer of een SMS op het mobiele nummer. Dit gesprek zal de benodigde herstel code bevatten voor het unlocken van het account.

 

Instellen van telefoon wachtwoord voor bestaande gebruikers

Bestaande gebruikers kunnen hun wachtwoord wijzigen via hun account pagina.

  1. Klik op de Gebruikersnaam in het dashboard en vervolgens op Instellingen
  2. in het "Tekstbericht/Spraakoproep bij vergeten wachtwoord" gedeelte, klik op "Telefoonnummer toevoegen".
  3. de gebruiker zal gevraagd worden om een mobiel nummer om in te stellen. dit zal de eerste verificatie middel zijn met behulp van een code.
  4. De gebruiker voert de verificatie code in die ontvangen is en is hiermee geauthenticeerd in Okta.
  5. Herhaal de stappen voor zowel het tekstbericht als de spraakoproep, indien gewenst.

 

De ervaring van de Eindgebruiker

Het wachtwoord herstellen via een telefoongesprek of SMS-bericht

Als een eindgebruiker zijn wachtwoord is vergeten, kunnen ze het volgende doen:

  1. Op de inlog pagina, klik op "Hulp nodig bij aanmelden?" en vervolgens op "Wachtwoord vergeten?"
  2. Maak vervolgens een keuze om te resetten via sms of via een spraakoproep 
  3. Voer de ontvangen code in en klik op Verifiëren

  4.  Ga door en stel het nieuwe wachtwoord in.

 

Herstellen of her-configureren van je telefoon

Gebruikers die hun telefoon kwijt zijn geraakt of een nieuw nummer hebben kunnen hun configuratie aanpassen in de Accounts tab in het profiel