Skype voor bedrijven - verschillende vensters & doorschakelen

Skype voor Bedrijven in uw organisatie

Wanneer u gebruik maakt van Skype voor Bedrijven in uw organisatie, kan het voor de eindgebruikers wel eens verwarrend zijn om het verschil te zien tussen de binnen komende oproepen. Is het een directe lijn, of een telefoontje uit de groep/wachtrij?
Wanneer je een directe lijn binnen krijgt ziet het scherm er als volgt uit:

direct_line.PNG

Bij een directe lijn kun je door gebruik van de middelste button jezelf op DND (Do Not Disturb) zetten.
Bij een oproep voor de groep/wachtrij zie je het volgende:

incoming_anonymous_call_for_group.PNG

Bij deze binnenkomende oproep zie je dat er bij staat dat deze belt voor (in dit geval) "RC Support". Wanneer je niet opneemt, zal hij óf door een collega opgenomen worden die in dezelfde groep zit, óf doorgaan naar de volgende vrije collega in de groep (dit is afhankelijk van de groep/wachtrij configuratie)
Wanneer je een oproep uit de groep hebt aangenomen wordt ook nog steeds aangegeven dat dit een lijn voor de groep betreft:

incoming_oproepwachtrij.PNG

Wanneer je in een ander venster/programma bezig bent dan heb je een "floating" schermpje:

scherm_wanneer_ander_venster_actief_is.PNG

Doorschakelen/Doorverbinden

Wanneer je een oproep hebt aangenomen, kun je op 2 manieren doorverbinden, namelijk direct (koud dooverbinden) en met vooraankondiging (warm doorverbinden).
Koud doorverbinden kan via de "transfer button":

transfer_met_vooraankondiging.PNG 

Warm doorverbinden via de "consult" button :vooraankondiging_via_consult.PNG
In het volgende scherm wat verschijnt kies je de gewenste contactpersoon of tik je het gewenste nummer, via de Transfer button zet je dan de oproep koud door

 choose_contact_transfer.PNG daarna is de oproep doorverbonden.
Bij vooraankondiging kies je eerste de persoon of het nummer die wilt informerenconsult_transfer.PNG je kunt dan die persoon inlichten over wie je aan de lijn hebt etc.
Wanneer de andere partij de oproep kan ontvangen druk je op Transfer en is de oproep doorverbonden.

transfer_consult_call.PNG

In deze uitleg is gebruik gemaakt van engelstalige Office versie, de benaming van de buttons kan dus iets anders zijn in het nederlands.