🍿Geschiedenis

RealConnections werd in 2008 (middenin de crisis) opgericht door Erik. Na jaren voor IBM Software en E-Office gewerkt te hebben besloot deze baas voor zichzelf te starten. Onder het motto: ‘maak werken leuker en makkelijker’ ging hij aan de slag. Met als uitgangspunt:‘Standaard is goed genoeg’. 

realconnections_trans.png

In 2011 was het tijd voor uitbreiding, en kwam Martijn over. Martijn raakte o.a. overtuigd door Kay (die Erik via consultancy kende) om bij RealConnections te gaan werken. Samen zetten zij de eerste stappen in de cloud wereld, waaronder BPOS (voorganger Office 365) en eerdere IBM systemen.

Erik startte in de tussentijd met een aantal andere partners OnDynamix.

Fast Forward een aantal jaren naar 2015 en kwam RealConnections, Kay weer eens tegen. Het begon allemaal met ‘kun je een website voor ons maken’. ‘Ja, dat kan. Komt goed. Wat doen jullie verder eigenlijk nog?’. En zo geschiedde. RealConnections en Kay startte een proef om Zendesk klanten te helpen, binnen no-time was het een succes. En binnen een jaar hadden Erik en Kay dan ook de informele handshake-deal om samen verder te gaan. Vertrouwen was dan ook het sleutelwoord voor deze deal. Het duurde overigens ruim een jaar voordat de handtekeningen formeel gezet werden. Sinds december 2016 zijn Erik en Kay dan ook samen (allebei 50 procent) eigenaar van RealConnections.

Dit is ook het startmoment van het jaarlijkse kerstdiner geweest waarbij partners aansloten en er veelsteveel wijn werd gedronken.

De resultaten van RealConnections waren goed. Erik besloot zijn focus hierop te leggen en de stekker werd uit OnDynamix getrokken.

Groeien, groeien, groeien. Dat was de doelstelling. We besloten Office 365, Zendesk, Onelogin en IBM te ondersteunen (en nog wat telefoonsystemen her en der). Een half jaar later bleek Onelogin niet betrouwbaar genoeg als leverancier en we stapten over op Okta. Tegelijkertijd sloot HenkJan aan, en trapte vol het gaspedaal in op Okta. BAM, een tweede groei systeem werd geboren. In 2016 sloot ook Steffie aan (via leverancier relatie). Helaas bleek de match er toch niet op werkgebied en zij vertrok. Dit zorgde voor een verhoogde werkdruk op de 4 overige teamleden.

Ondertussen werden de Partner channels (verkoopkanalen) van Zendesk en Okta veel gestalked door RealConnections, zodat we wel overal voorin meedraaien. Ook de mobiliteit binnen RealConnections begint een rol te spelen er wordt mondjesmaat overgestapt op Elektrisch rijden.

Halverwege 2017 sloot Jalle (via klantrelatie) aan om de groei op Zendesk verder door te zetten. Eelco sloot eind datzelfde jaar aan als All-rounder. En stapt Martijn als laatste over op een elektrische auto, waardoor onze gehele vloot elektrisch is. RealConnections doneerde dit jaar ook 8 zonnepanelen aan het Wilhelmina Kinderziekenhuis.

mceclip0.png

Mede door RealConnections opent Zendesk een kantoor in Nederland.

mceclip3.png

 

Eind 2017, begin 2018 is een bijzondere periode voor RealConnections. Die vooral getypeerd wordt door impactvolle gebeurtenissen. Kay verloor zijn dochter, en bijna zijn vrouw in december 2017. En Erik kreeg op kantoor een hartstilstand in februari 2018. Vanzelfsprekend geeft dit het team wat er nu staat een hele bijzondere band.

In juni 2018 hebben we met het team een reanimatie cursus gedaan, die we jaarlijks herhalen.

Halverwege 2018 sloot Walter (via leverancier relatie) zich aan bij ons sales team. Net iets daarna kwam ook Marc aanboord om de groei van Okta mogelijk te maken. Eind 2018 wordt een STAK opgericht zodat medewerkers van RealConnections mede eigenaar (1%) kunnen worden.

De motto's van RealConnections zijn inmiddels wat verder verdiept, één van de motto's is bijvoorbeeld ‘anders doen’.

Halverwege 2019 start RealConnections samen met Sebastiaan een bedrijf: Sparkly. En richt zich daarmee uitsluitend om apps voor Zendesk.

To be continued..