Meer en meer mensen communiceren via de telefoon. Daarom is het kanaal SMS beschikbaar als onderdeel van Zendesk Talk (Basic en Advanced). Dit maakt het makkelijker voor bedrijven om klanten, direct vanuit Zendesk, per SMS te ondersteunen.
Agents kunnen reageren op inkomende SMS, automatisch berichten sturen naar klanten of proactief een SMS naar een klant sturen.
Nummers
Kies een lokaal nummer om mee te kunnen SMS'en (de lijst van mogelijke nummers vind je hier).
Inkomende SMS
Ontvang en reageer op inkomende SMS van klanten. Inkomende SMS worden direct als tickets geregistreerd, en de reacties van een agent worden als een SMS terug gestuurd.
Inkomende MMS
Inkomende MMS van klanten is alleen mogelijk in de US. Uitgaande MMS wordt op dit moment niet ondersteund.
Uitgaande SMS
Stuur een SMS naar je klanten als reactie op een inkomende SMS, of stuur een SMS vanuit een ticket (met behulp van triggers en automations).
SMS notificaties
Met behulp van triggers en automations kun je automatisch een SMS sturen naar een klant.
Support workflow
Met behulp van macro's en andere business rules, kun je support via SMS versnellen.
Views en Rapportage
SMS is een kanaal binnen Zendesk Support. Je kunt dus een aparte view (weergave) hiervoor maken. Ook is het mogelijk om hier rapportage over te doen achteraf (daar moet je echter wel een aantal extra stappen voor ondernemen, neem contact met ons op als je hier meer over wilt weten).
SMS naar een Nederlands nummer
Ondanks dat het nog nergens vermeld staat, en er geen mogelijkheid is om zelf Nederlandse nummers aan te vragen, kunnen wij dit wel al voor je regelen.