Een alternatieve manier om te rapporteren over Zendesk Chat is via het exporteren van alle chats. Je krijgt dan alle raw data van de ingestelde filter. Daarna kun je in Excel je eigen rapporten maken.
- Ga naar Zendesk Chat.
- Klik op History
- Klik vervolgens op het pijltje naast de zoekbalk
- En selecteer bijvoorbeeld twee datums (date range)
- Klik daarna op de knop Search
Je ziet vervolgens een lijst met alle chats die voldoen aan jouw filter. Selecteer je de chats die je wilt exporteren. - Klik op de checkbox in de eerste regel (naast name), je selecteert daarmee alle chats op deze pagina
- We willen uiteraard alle chats van onze filter exporteren, klik daarom bovenaan in het midden van de lijst op Select all {number} chats in Advanced Search
- Er verschijnt vervolgens een pop-up waar je het primary e-mail adres van een agent in moet vullen.
- Klik vervolgens op verzenden. Je ontvangt het export bestand per e-mail
- LET OP: bij grote hoeveelheden chats kan het soms langer duren voordat je het export bestand ontvangt.
In sommige gevallen opent Microsoft Excel het .csv bestand incorrect, het lijkt daardoor of de data onjuist is of het bestand verkeerd. Dit is op te lossen door het .csv bestand te openen in Google Sheets, en vervolgens op te slaan als .xlsx. Het bestand zal daarna goed te openen zijn in Excel.