Wat voor een account? Een VoIP account. Makkelijk vertaald naar 'de identiteit van je toestel'. Of je nu een belt met een mooi bureautoestel, een DECT-toestel of via een app op je mobiele telefoon (dit wordt ook wel softphone genoemd). Elk toestel heeft een eigen VoIP account nodig om zo te kunnen communiceren. Het platform van Voys weet met VoIP accounts waar inkomende oproepen binnen moeten komen (in combinatie met een belplan) en vanuit welk toestel de uitgaande oproepen gaan.
Hoe ziet dat er dan uit?
Wanneer je in Freedom naar de Beheerpagina gaat en daar vervolgens onder het kopje Standaardfuncties klikt op VoIP Accounts krijg je een overzicht van je VoIP accounts te zien. VoIP accounts met een groen bolletje ervoor zijn actief, de rode zijn op dat moment niet actief.
Klik gerust eens op een VoIP account, dan kom je op onderstaande pagina.
Zoals je ziet kun je een aantal zaken instellen:
- een VoIP account een naam meegeven
- een gebruiker aan een VoIP account koppelen
- een intern nummer (handig voor je collega's want zo kunnen ze je bereiken onder een verkort nummer)
- een landnummer
- een 112 regio
- een uitgaand nummer (wanneer je meerdere telefoonnummers hebt kun je hiermee aangeven met welke je uit wil bellen. Of je zet juist het vinkje uitgaand nummer onderdrukken aan als je anoniem uit wil bellen)
- Uitgaande naam
- en je kunt zien waar het VoIP account naar uit mag bellen.
Wanneer je vragen hebt over overige instellingen kun je gerust hier klikken, dan helpen we je snel weer verder.