Gebruikers

Om in te loggen in Freedom heb je een gebruikersaccount nodig. Hiermee kun je inloggen in de online beheeromgeving, de Voys 4G app en de browser plugin. Wanneer je ingelogd bent met je eigen gebruikersaccount kun je je eigen bereikbaarheid beheren. Zo geef je bijvoorbeeld heel eenvoudig aan of je bereikbaar bent op je vaste toestel, je app, je mobiele nummer via een doorschakeling maar natuurlijk ook wanneer je niet bereikbaar wil zijn. 

Gebruiker aanmaken

Om een nieuwe gebruiker aan te maken log je in op Freedom met je eigen gebruikersgegevens. Vervolgens ga je in de paarse balk naar 'Beheer'. Daar klik je onder het kopje 'Standaardfuncties' op 'Gebruikers'. Daar kies je dan voor toevoegen. Wat je per tabblad in kunt stellen lees je hieronder:

screenshot-partner.voipgrid.nl-2017-02-17-09-47-41.png

Je persoonsgegevens

In dit veld vul je je voor- en achternaam in en vervolgens je e-mailadres. Let er hierbij op dat elk e-mailadres maar één keer voor mag komen. Vervolgens maak je een tijdelijk wachtwoord aan. De eerste keer dat de gebruiker namelijk inlogt wordt hem gevraagd om het wachtwoord te wijzigen. Ten slotte geef je nog de juiste gebruikersrechten aan de desbetreffende gebruiker. Wat welke gebruikersgroep kan lees je hier:

  • Eindgebruiker: deze kan alleen maar zijn eigen bereikbaarheid beheren.
  • Beheer: met een beheeraccount kan de gebruiker alles inzien en aanpassen.
  • Accountbeheer: kan nagenoeg alles, behalve administratieve zaken wijzigen en diensten toevoegen.
  • Gespreksdetails: kan enkel de gespreksstatistieken inzien.
  • (je hoeft maar één gebruikersrecht te selecteren)

Alles ingevuld? Dan kun je door naar het tweede tabblad.

screenshot-partner.voipgrid.nl-2017-02-21-08-47-15.png

Telefonie-instellingen

In dit tabblad kun je aangeven waar je bereikbaar wil zijn. Dit kan je VoIP account op je vaste toestel of softphone zijn of juist op je mobiele telefoonnummer.

  • Vast / Mobiele nummer: Hier vink je het externe nummer waarop je bereikbaar wil zijn.
  • VoIP-accounts: Hier vink je je VoIP-telefoon(s) aan. Voor je vaste toestel of wanneer je bijvoorbeeld BRIA gebruikt.
  • App account: Wanneer je gebruik maakt van de Voys 4G App kun je hier aangeven met welk account je daar gebruik van maakt. 
  • Nummer voor collega’s: Bij deze optie kun je een intern nummer kiezen waarop je bereikbaar wil zijn voor collega’s. Je collega's bellen dan naar je interne nummer en het gesprek komt daar uit waar jij op aangeeft bereikbaar te zijn. (let op: een intern nummer moet minimaal uit 2 cijfers bestaan en kan niet beginnen met een 0 of een 1. Bijv. 065 zal 65 worden maar ook 165 zal 65 worden).

Bereikbaarheid

Hier geef je aan of je bereikbaar bent en op welke eindbestemming. Ben je niet bereikbaar? Dan geef je dit aan en wordt je gebruikersaccount overgeslagen in het belplan.

Hoe wil ik uitbellen

Met de Voys Plugin kun je gebruik maken van de Klik en Bel functionaliteit. Dat wil zeggen dat je met één simpele klik kunt uitbellen via je VoIP account. Door het juiste Klik en Bel account te selecteren, bepaal je met welk toestel/VoIP account je uitbelt via de Plugin. Let erop dat dit niet werkt wanneer je alleen met een doorschakeling naar mobiel werkt.

screenshot-partner.voipgrid.nl-2017-02-21-09-33-47.png

Taalinstellingen

Hier kun je je taalvoorkeur aanpassen. Je kunt kiezen tussen Nederlands en Engels.

 

screenshot-partner.voipgrid.nl-2017-02-21-09-34-46.png

Beveiliging

Inmiddels zijn we aangekomen bij het laatste tabblad. Onder het tabblad beveiliging kun je het volgende aangeven.

  • Uitloggen na 10 minuten. Als je dit aanvinkt, dan log je automatisch na 10 minuten uit als er geen activiteit is. Dit geldt alleen voor inloggen op freedom.voys.nl. We raden aan om dit vinkje te laten staan uit veiligheidsoverwegingen.
  • Verplicht wachtwoord veranderen bij volgende keer inloggen. Dit staat alleen de eerste keer automatisch aangevinkt, zo kan de gebruiker het wachtwoord wijzigen in een zelf gekozen wachtwoord.

Belplan

Je kunt nu de gebruiker opslaan. De gebruiker kan, wanneer gewenst in het belplan gezet worden.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!