Openingstijden

Bereikbaar zijn wanneer je zelf wil, dat maar één keer in hoeven stellen en er daarna niet meer aan hoeven denken. Met de module openingstijden kan dat makkelijk ingesteld worden. 

Zo stel je in een paar klikken alle feestdagen voor het aankomende jaar in, voeg je een tijdsgroep voor je vakantie toe en stel je de standaard openingstijden in. 

Hoe doe ik dat?

Je gaat in Freedom naar het kopje 'Beheer' in de paarse balk. Daar kies je bij 'Opties' voor de tegel 'Openingstijden'. 

Hier kun je tijdsgroepen toevoegen door op de toevoegen-knop te klikken.

Je komt dan in het volgende scherm:

screenshot-partner.voipgrid.nl-2017-02-21-14-40-24.png

Hier geef je de tijdsgroep een naam. Bijvoorbeeld 'Feestdagen'. Je gaat vervolgens naar stap 2 en komt in het volgende scherm: 

screenshot-partner.voipgrid.nl-2017-02-21-14-44-27.png

Bij Openingstijden en -dagen kun je gemakkelijk de feestdagen toevoegen. In dit voorbeeld voegen we enkel Eerste en Tweede Kerstdag toe. Wanneer het gaat om hele dagen zet je de uren op 0.00 tot en met 23.59 uur. Kerst valt elk jaar op een andere dag dus we kunnen alle dagen aangevinkt laten. De periode waar het om gaat is 25 en 26 december.

Wanneer je deze groep dan in het belplan toevoegt zal elk jaar op 25 en 26 december van 0.00 uur tot en met 23.59 de actie die onder deze tijdsgroep staat, aangeroepen worden. Wil je bijvoorbeeld Koningsdag hier ook nog aan toevoegen, dan klik je links op het plusje en voer je dezelfde actie uit alleen dan voor 27 april.

Uiteraard kun je Pasen, Pinksteren etcetera hier ook aan toevoegen. Let er wel op dat deze feestdagen elk jaar op een andere datum vallen. 

Je kunt hierna nog meer losse tijdsgroepen toevoegen zoals de standaard openingstijden of vakanties.

Wanneer je de tijdsgroep klaar hebt kun je deze toevoegen aan het belplan. Een tijdgroep is altijd de eerste stap van het belplan. Al een mooi belplan ingesteld? Dat moet je helaas toch opnieuw beginnen omdat deze stap nergens voor te plaatsen is en enkel een begin van een belplan kan zijn. Eenmaal een tijdsgroep als eerste stap toegevoegd kun je ook meerdere tijdsgroepen in het belplan verwerken. 

Welke tijdsgroep komt bovenaan?

De tijdsgroepen die niet de standaard openingstijden zijn, komen altijd eerst. Het belplan wordt namelijk van boven naar beneden gelezen en gaat dus eerst kijken: is het een feestdag? Zo ja: dan doorloopt het belplan de stappen die bij de feestdagen horen. Zo nee: dan wordt gekeken naar de volgende stap in het belplan bijvoorbeeld standaard openingstijden. Valt het telefoontje binnen de standaard openingstijden? Dan doorloopt het belplan de daarbij behorende stappen. Valt het buiten de standaard openingstijden, dan gaat hij naar de volgende stap, bijvoorbeeld de voicemail. 

Kom je er niet helemaal uit? We helpen je hier graag verder.

 


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!