Contracten die via DocuSign worden verstuurd komen binnen via de mail. Hoe dat er precies uitziet en hoe je ze vervolgens ondertekend lees je in dit artikel. Je ontvangt een mail met het verzoek om een document te controleren (check document). Deze mail heeft de volgende inhoud:
Wanneer je vervolgens klikt op document controleren kom je in het volgende scherm:
Door op doorgaan (next) te klikken kom je in het document zelf terecht. Je scrolt in het document naar de velden die je in moet vullen.
In dit geval is je naam en de ondertekendatum (date signed) al automatisch ingevuld en hoef je alleen te ondertekenen. Klik op ondertekenen (sign).
Je ziet vervolgens een voorbeeld van een handtekening (example of a signature) en een paraaf (initial). Je kunt de stijl wijzigen door op 'stijl wijzigen' (edit style) te klikken. Wanneer je op 'plaatsen' (place) klikt kun je zelf een handtekening maken. Heb je je handtekening geselecteerd? Klik dan op 'Gebruiken en ondertekenen' (use and sign)
Je ziet vervolgens dat de handtekening in het document is toegepast. Wanneer je alles hebt ingevuld klik je op voltooien (complete). Per ongeluk iets vergeten? Je krijgt een foutmelding wanneer je een verplicht veld bent vergeten in te vullen.
Op het moment dat alle partijen hebben ondertekend krijg je weer een mail van DocuSign met de volgende inhoud:
Het document is hierbij door alle partijen ondertekend en voltooid (document is completed). In de bijlage vind je het .pdf document welke je kunt downloaden.