BetterCloud helpt je kort gezegd om je SaaS tools goed te managen, te visualiseren en te begrijpen. Het is te koppelen met diverse tools. Bij RealConnections geven we je advies over de koppeling tussen BetterCloud en G Suite. In dit artikel lees je in een notendop wat je met BetterCloud kunt doen en waarom het een toegevoegde waarde is voor je bedrijf.
Gebruikersactiviteiten, bestanden en toegang beheren in G Suite
Je kunt per gebruiker aangeven waar diegene wel of niet bij mag in G Suite. Daarnaast kun je aangeven wat er gebeurt met de bestanden die een gebruiker maakt en/of deelt. Mag iets extern gedeeld worden, ja of nee? Welke handtekening gebruikt welke medewerker of welke groep medewerkers.
Op rolniveau aangeven welke rechten een gebruiker heeft en waar deze toegang tot heeft
Net zoals bij bovengenoemde kun je ook per rol aangeven wat wel of niet mag. Heb je bijvoorbeeld de rol 'Sales-medewerker' en dienen deze medewerkers bestanden met externen te delen, dan kun je dat voor deze specifieke rol instellen.
Monitoren van het gebruik van G Suite door medewerkers
Wanneer je je medewerkers graag wil monitoren dan kun je dat ook instellen bij BetterCloud. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat je in een mailbox kunt meekijken of alle mails van die specifieke medewerker juist in je eigen mailbox ook terug wil zien.
Statistieken en rapportages bekijken over het gebruik van G Suite
In de statistieken en de rapportage kun je diverse gegevens ophalen over het gebruik van G Suite. Wil je bijvoorbeeld zien hoeveel opslagruimte de medewerkers gebruiken dan kun je dit in de statistieken terug zien. Daar kun je dan ook weer rapportages uit maken.
Makkelijk on- en offboarden
Medewerkers komen en gaan. Soms kan het on- en offboardproces in een bedrijf erg veel werk zijn. Met BetterCloud wordt dit een stuk eenvoudiger gemaakt. Wanneer je de offboarding neemt, kun je bijvoorbeeld aangeven naar welke medewerker de mail binnenkomt van de medewerker die vertrekt. Daarnaast kun je gemakkelijk de bestanden die op naam van de vertrekkende collega verplaatsen. Je kunt daarnaast ook nog een checklist maken, zodat je ook je andere tools niet vergeet.