'User segments' nu onderdeel van Zendesk Guide

Sinds eind juni is 'user segments', of 'gebruikers segmenten', toegevoegd aan Zendesk Guide. Voor een makkelijker en overzichtelijker beheer van je Help Center. Er zijn verder nog geen nieuwe mogelijkheden toegevoegd.

Wijzigingen in het beheer van gebruikers segmenten

Als eerste hebben de klantgroepen een eigen pagina gekregen, zodat er overzichtelijker beheer ontstaat. Je vindt het terug onder 'Guide admin' → 'Arrange Content' → 'User segments', of als je Zendesk in het Nederlands hebt staan onder 'Guide beheer' → 'Inhoud ordenen' → 'Gebruikers segmenten'.

Pasted_Image_29_06_2017__16_47.png

Gebruikers segmenten kunnen bestaan uit

  • agents of eindgebruikers
  • groepen of organisaties
  • tags

Deze segmenten kun je vervolgens gebruiken om toegang tot secties (kennisbank) of onderwerpen (community) te geven aan het specifieke segment. 

Let op: Op dit moment kun je slechts één segment per sectie toepassen.

Pasted_Image_29_06_2017__16_57.png

Updates op bestaande segmenten

Indien je al gebruik maakte van de oudere versie van segmenten dan zijn deze automatisch 'mee gemigreerd' naar de nieuwe versie. Ze hebben dan een unieke naam gekregen in vorm van: "Signed-in users (org: Ajax tag: Partner)". Deze kun je natuurlijk wijzigen, maar dat hoeft niet.

Pasted_Image_29_06_2017__17_00.png