Je belt met een super mooie headset, maar nu lijkt het alsof deze het heeft begeven of dat de telefonie niet goed meer werkt. Om je zo snel mogelijk naar de juiste conclusies te leiden, hier een mooie checklist
Ik heb een bekabelde headset:
- Zit je kabel goed in de juiste aansluiting?
- Ja? Vraag je buurman/vrouw of je zijn/haar headset even mag lenen om te controleren of die het wel doet bij jou. En vraag hem haar om jou headset bij zijn apparatuur te proberen
- Helpt niet? Staat je geluid op je pc aan? Dat controleer je rechtsonder, naast de tijd. Daar zie je een luidsprekertje. Staat daar een streep door, dan staat je geluid uit. Je kunt erop klikken om de geluidsinstellingen aan te passen.
- Ja, geluid staat aan. Heb je je headset aan een vast toestel gekoppeld? Controleer dan of je via de hoorn wel geluid hebt. Heb je hem via de laptop/pc aangesloten herstart dan je Bria of Zendesk Talk
- Doet ie het nog steeds niet? Dan lijkt het er op dat je headset inderdaad zijn beste tijd heeft gehad. Maar uiteraard kunnen we nog even voor de zekerheid met je meekijken via Teamviewer en nog wat dieper de geluidsinstellingen in duiken.
Ik heb een Bluetooth (draadloos) headset:
- Staat de headset aan? Is de batterij opgeladen? Staat bluetooth aan?
- Yes? Is het usbstickje blauw? Is hij rood, haal hem er dan even uit en plug hem opnieuw in.
- Ja? Oke, zet dan je headset een keertje uit en aan. Geeft je headset aan: pc connected of phone connected? Dan maakt je headset geen verbinding. Neem hiervoor contact met ons op.
- Staat je geluid op je pc aan? Dat controleer je rechtsonder, naast de tijd. Daar zie je een luidsprekertje. Staat daar een streep door, dan staat je geluid uit. Je kunt erop klikken om de geluidsinstellingen aan te passen. Bij gebruik van je telefoon, staat het geluid op je telefoon aan tijdens de oproepen? Dit kun je testen door ook zonder headset te bellen.
- Gebruik je Bria of Zendesk Talk en je hoort na bovenstaande nog geen geluid? Herstart Bria of Zendesk Talk
- Doet ie het nog steeds niet? Dan lijkt het er op dat je headset inderdaad zijn beste tijd heeft gehad. Maar uiteraard kunnen we nog even voor de zekerheid met je meekijken via Teamviewer en nog wat dieper de geluidsinstellingen in duiken.