Best of Apps: Linked ticket

Makkelijk meerdere tickets aan elkaar koppelen. Handig voor contact met klanten en leveranciers.

Installatie

  1. Login als Admin in Zendesk
  2. Maak een nieuw ticket aan met de naam 'Linked data' en noteer het bijbehorende veld-id.

    [Enterprise Only] voeg het nieuwe ticket veld ook toe aan alle ticket forms, anders werkt de app niet.

  3. Klik op het instellingen icoon linksonder
  4. Ga naar AppsBladeren en zoek op "Gekoppeld ticket" (of "Linked ticket")
  5. Vul de gegevens in bij de app. In het veld 'Verwijzingsveld' vul je het genoteerde veld-id in. Daarnaast raden wij aan om een tag "child_ticket" toe te voegen aan alle 'child tickets', dit is handig om onderscheid in Weergaven, triggers, automatiseringen en rapportages te maken.
  6. Klik op installeren om de configuratie te voltooien
  7. Ververs de browser (door bijvoorbeeld F5 of CMD+R te klikken), dit geldt voor iedereen die de app wilt gaan gebruiken.

Tip: Ververs alle browservensters van alle gebruikers om gebruik te kunnen maken van de app, wij adviseren om de app toe te voegen op het moment, dat de meeste medewerkers uitgelogd zijn om problemen te voorkomen.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!