Chrome en FireFox plugin voor Voys

Wat kun je met de plugin?

Nadat je onze gratis plugin hebt geïnstalleerd in je webbrowser, kun je de volgende zaken eenvoudig via je browser beheren: Klik en Bel, Beheren van bereikbaarheid, Wachtrij-inzicht en Status viewer.

Klik en Bel

Telefoonnummers worden herkend op webpagina's en je kunt deze aanklikken waarna je VoIP telefoon of soft cliënt automatisch naar het nummer gaat bellen!

Beheren van bereikbaarheid

Wil je je binnenkomende gesprekken eenvoudig door kunnen schakelen naar je mobiele toestel, of juiste even niet bereikbaar zijn? Doe het vanuit je browser met Beheren van bereikbaarheid.

Wachtrij inzicht

Gebruik je, binnen je organisatie, wachtrijen, dan geeft de plugin inzicht in het aantal wachtende klanten in de verschillende wachtrijen. Op deze manier heb je snel een overzicht van de drukte.

Status viewer

Met de status viewer kun je direct zien of je collega’s bezet zijn of niet, vergelijkbaar met de BLF op een attendant console. Je kunt zoeken op naam of extensie en met één klik direct een collega bellen. De bereikbaarheid van je collega’s kun je zien aan de kleuren van de hoorn: bereikbaar (groen), wordt gebeld (knipperend rood) en in gesprek (rood). Let op. Voor nu is deze functie alleen beschikbaar voor Chrome, Firefox volgt snel.

Chrome & FireFox plugin / Klik & Bel

Wat kun je met de plugin?

Nadat je de plugin van Voys hebt geïnstalleerd in je Chrome of FireFox browser, kun je de volgende zaken eenvoudig via je browser beheren:

  • Klik en Bel: Telefoonnummers worden herkend op webpagina's en je kunt deze aanklikken waarna je VoIPtelefoon of softcliënt automatisch naar het nummer gaat bellen!
  • Bereikbaarheidbeheer: Wil je je binnenkomende gesprekken eenvoudig door kunnen schakelen naar je mobiele toestel, of juiste even niet bereikbaar zijn? Doe het vanuit je browser met bereikbaarheid beheer.
  • Status viewer: Zoek je collega’s op naam of extensie en bekijk hun bereikbaarheid
  • Wachtrij-inzicht: Gebruik je binnen je organisatie wachtrijen dan geeft de plugin inzicht in het aantal wachtende in de verschillende wachtrijen.

Installatie

Volg onderstaande stappen om de plugin te installeren:

  • Via deze link installeer je FireFox- of  Chrome plugin
  • Klik vervolgens op de blauwe knop '+ gratis'
  • Je krijgt een pop-up en klik vervolgens op toevoegen.

De plugin is nu geïnstalleerd en je ziet in je Chrome toolbar (doorgaans rechtsboven in Chrome) een grijs telefoon-icoontje

Hoe werkt het?

Om gebruik te maken van de functionaliteiten van de Chrome plugin dien je in te loggen met dezelfde account (inloggegevens) die je hebt gekregen om je telefoniediensten te beheren in mijn.voys.nl. Klik op het telefoon-icoontje in je Chrome toolbar en er opent een inlogscherm

Vul hier je e-mailadres en wachtwoord in en klik op inloggen. Je komt nu in het hoofdpaneel van de plugin.

Het hoofdscherm

Het hoofdscherm ziet er als volgt uit:

 

 

Bereikbaarheid

Als je flexibel schakelen gebruikt, dan kun je instellen waar je nummer naar doorgeschakeld moet worden. Zie hiervoor ook Instellen flexibel schakelen Wissel je vaak tussen je eindbestemmingen, dan is de Chrome plugin een handige tool hiervoor. Als je op 'Bereikbaarheid' klikt dan klapt het bereikbaarheid-formulier uit. Hierin kun je door op 'JA' of 'NEE' te klikken snel aangeven of je wel of niet bereikbaar bent. Je kunt alleen op 'JA' klikken als je eindbestemmingen hebt. Als je op 'JA' hebt geklikt, dan kun je in de dropdown je eindbestemming selecteren. Zodra je een eindbestemming aanklikt wordt deze direct opgeslagen.

Status Viewer

Met de status viewer kun je direct zien of je collega’s bezet zijn of niet, vergelijkbaar met de BLF op een attendant console. Je kunt zoeken op naam of extensie en met één klik direct een collega bellen. De bereikbaarheid van je collega’s kun je zien aan de kleuren van de hoorn: bereikbaar (groen), wordt gebeld (knipperend rood) en in gesprek (rood).

Wachtrijen

Als je wachtrijen in je organisatie hebt, kun je met de Chrome plugin in de gaten houden hoeveel wachtenden er momenteel in je wachtrijen zitten.

Omdat achter elke wachtrij een belgroep zit, zijn de wachtrijen zijn ingedeeld per belgroep. Mocht je meerdere wachtrijen hebben hebben die op dezelfde belgroep uitkomen, dan wordt het aantal wachtenden in deze wachtrijen bij elkaar opgeteld. Als je op 'Wachtrijen' klikt dan klapt de lijst de wachtrijen binnen je organisatie uit.

Bij elke wachtrij wordt aangegeven hoeveel wachtenden en in de betreffende wachtrij zitten. Als je op een wachtrij in de lijst klikt dan komt er een groen vinkje achter en is dit je 'primaire' wachtrij. Het toolbar-icoontje verandert nu in een wachtrij-icoontje met daarbij het aantal wachtenden in deze wachtrij. Als je nog een keer op de wachtrij klikt, wordt de wachtrij gedeselecteerd en verandert het toolbar-icoontje terug naar het telefoontje.

Toolbar-icoontje

  • Het toolbar-icoontje kan verschillende vormen aannemen. Standaard, als je bent uitgelogd is dit een grijs telefoontje.
  • Als je bent ingelogd en je bereikbaarheid staat op "JA", dan wordt dit icoontje groen.
  • Als je bent ingelogd en je bereikbaarheid staat op "NEE", dan wordt dit icoontje rood.
  • Als je wachtrijen hebt waarvan je er één als primaire wachtrij hebt geselecteerd, dan geeft het icoontje het aantal wachtenden in deze wachtrij weer.
  • Als er 10 of meer wachtenden zijn wordt het met het volgende icoontje weergegeven.
  • Als je een primaire wachtrij hebt geselecteerd, wordt er dus geen groen of rood telefoontje weergegeven. Echter, als je je bereikbaarheid wijzigt verandert het icoontje gedurende 5 seconden in het groene of rode telefoontje.

Klik en Bel

Om gebruik te maken van Klik en Bel, dien je ingelogd zijn met de chrome-plugin en dien je je VoIP-account geselecteerd te hebben. Zie daarvoor het laatste het kopje onder "Instellingen" hierboven. Op elke webpagina die je bezoekt wordt gekeken of hier telefoonnummers op staan. Alleen Nederlandse mobiele en regionale nummers worden herkend. Achter herkende nummers wordt automatisch een icoontje geplaatst, als volgt:

Als je op dit icoontje klikt, bel je het nummer! Er opent dan een popup die de status van het gesprek weergeeft - welk nummer wordt gebeld, ben je verbonden, enzovoorts. Als je naast de popup klikt, sluit je hem af.

Als je een buitenlands nummer wilt bellen of een nummer dat niet herkend wordt, kun je dit als volgt doen:

    • Selecteer het nummer met de muis
    • Klik op de rechtermuisknop
    • Klik op 'bel geselecteerde nummer'