Wat kun je met de plugin?
Nadat je onze plugin hebt geïnstalleerd in je Chrome/ Firefox webbrowser, kun je de volgende zaken eenvoudig via je browser beheren:
-
Klik-en-bel: Telefoonnummers worden herkend op webpagina’s en je kunt deze aanklikken waarna je VoIP-telefoon of softcliënt automatisch naar het nummer belt. Let op: deze functie werkt helaas niet in combinatie met de Voys 4g App.
-
Bereikbaarheidbeheer: Wil je je binnenkomende gesprekken eenvoudig door kunnen schakelen naar je mobiele toestel, of juist even niet bereikbaar zijn? Wijzig je beschikbaarheid vanuit je browser met bereikbaarheidbeheer.
-
Statusviewer: Zoek je collega’s op naam of extensie en bekijk hun bereikbaarheid.
-
Wachtrij-inzicht: Gebruik je binnen je organisatie wachtrijen dan geeft de plugin inzicht in het aantal wachtende in de verschillende wachtrijen.
Installatie
Volg onderstaande stappen om de plugin te installeren:
Chrome:
-
Installeer de Chrome plugin.
-
Klik vervolgens op de blauwe knop ‘+ gratis’
-
Je krijgt een pop-up, klik vervolgens op toevoegen
Firefox:
-
Installeer de Firefox plugin.
-
Je krijgt een pop-up, klik vervolgens op toevoegen
-
Je krijgt een pop-up waar de plugin te vinden is in je webbrowser, klik op OK.
De plugin is nu geïnstalleerd en je ziet in je Chrome/Firefox toolbar (doorgaans rechtsboven in je webbrowser) een grijs Voys logo .
Hoe werkt het?
Om gebruik te maken van de functionaliteiten van de plugin dien je in te loggen met dezelfde account (inloggegevens) die je hebt gekregen om je telefoniediensten te beheren in freedom.voys.nl. Klik op het telefoon-icoontje in je toolbar en er opent een inlogscherm.
Vul hier je e-mailadres en wachtwoord in en klik op inloggen. Je komt nu in het hoofdpaneel van de plugin.
Het hoofdscherm
Het hoofdscherm ziet er als volgt uit:
Tandwiel
Door op het tandwiel te klikken open je een pagina waarop je de Klik en Bel-instellingen kunt maken. Indien nodig moet je hier ook eerst voor inloggen, met dezelfde gegevens als waarmee je op de plugin bent ingelogd. Ga bij het kopje ‘Telefonie instellingen’ helemaal naar beneden en selecteer bij ‘Klik-en-bel account het VoIP-account aan waarmee je wil uitbellen. Als je Klik en Bel gebruikt, gaat deze telefoon over. Met het ‘automatisch beantwoorden’-vinkje wordt je telefoon direct beantwoord als je Klik en Bel gebruikt en hoef je niet handmatig op te nemen. Dit kan handig zijn als je een headset gebruikt.
Als je op het telefoon icoontje klikt achter een telefoonnummer dan bel je het nummer! Er opent dan een popup die de status van het gesprek weergeeft – welk nummer wordt gebeld, ben je verbonden, enzovoorts. Als je naast de popup klikt, sluit je hem af.
Als je een buitenlands nummer wilt bellen of een nummer dat niet herkend wordt, kun je dit als volgt doen:
-
Selecteer het nummer met de muis
-
Klik op de rechtermuisknop
-
Klik op ‘bel geselecteerde nummer’
Uitloggen
Hiermee log je uit en wordt het login-scherm weer getoond. Als je bent uitgelogd kun je geen gebruik meer maken van Klik en Bel.
Bereikbaarheid
Als je flexibel schakelen gebruikt, dan kun je instellen waar je nummer naar doorgeschakeld moet worden. Wissel je vaak tussen je eindbestemmingen, dan is de plugin een handige tool hiervoor. Als je op ‘Bereikbaarheid’ klikt dan klapt het bereikbaarheid-formulier uit. Hierin kun je door op ‘JA’ of ‘NEE’ te klikken snel aangeven of je wel of niet bereikbaar bent. Je kunt alleen op ‘JA’ klikken als je eindbestemmingen hebt. Als je op ‘JA’ hebt geklikt, dan kun je in de dropdown je eindbestemming selecteren. Zodra je een eindbestemming aanklikt, wordt deze direct opgeslagen.
Collega’s
Bij ‘Collega’s’ kun je direct zien of je collega’s bezet zijn of niet, vergelijkbaar met de BLF op een attendant console. Je kunt zoeken op naam of extensie en met één klik direct een collega bellen. De bereikbaarheid van je collega’s kun je zien aan de kleuren van de hoorn: bereikbaar (groen), wordt gebeld (knipperend rood) en in gesprek (rood).
Wachtrijen
Als je wachtrijen in je organisatie hebt, kun je met de plugin in de gaten houden hoeveel wachtenden er momenteel in je wachtrijen zitten.
Omdat achter elke wachtrij een belgroep zit, zijn de wachtrijen ingedeeld per belgroep. Mocht je meerdere wachtrijen hebben die op dezelfde belgroep uitkomen, dan wordt het aantal wachtenden in deze wachtrijen bij elkaar opgeteld. Als je op ‘Wachtrijen’ klikt dan klapt de lijst de wachtrijen binnen je organisatie uit.
Bij elke wachtrij wordt aangegeven hoeveel wachtenden er in de betreffende wachtrij zitten. Als je op een wachtrij in de lijst klikt dan komt er een groen vinkje achter en is dit je ‘primaire’ wachtrij. Het toolbar-icoontje verandert nu in een wachtrij-icoontje met daarbij het aantal wachtenden in deze wachtrij. Als je nog een keer op de wachtrij klikt, wordt de wachtrij gedeselecteerd en verandert het toolbar-icoontje terug naar het telefoontje.
Toolbar-icoontje
-
Het toolbar-icoontje kan verschillende vormen aannemen. Standaard, als je bent uitgelogd is dit een grijs telefoontje:
-
Als je bent ingelogd en je bereikbaarheid staat op “JA”, dan wordt dit icoontje groen:
-
Als je bent ingelogd en je bereikbaarheid staat op “NEE”, dan wordt dit icoontje rood:
-
Als je wachtrijen hebt waarvan je er één als primaire wachtrij hebt geselecteerd, dan geeft het icoontje het aantal wachtenden in deze wachtrij weer:
-
Als er 10 of meer wachtenden zijn wordt het met het volgende icoontje weergegeven:
-
Als je een van de wachtrijen selecteert, wordt er geen Voys logo meer weergegeven, maar ze je het aantal wachtenden. Echter, als je je bereikbaarheid wijzigt, verandert het icoontje gedurende 5 seconden in het groene of rode Voys logo.