Met gespreksopname kun je telefoongesprekken opnemen, opslaan en afspelen. Let er wel op dat gespreksopname (nog) niet werkt in combinatie met Klik en Bel en via de Voys 4G app.
Hoe stel je het in?
Wanneer je ingelogd bent in Freedom ga je in de paarse balk naar 'Beheer'. Daar ga je via 'Geavanceerde instellingen' naar 'Gespreksopname'. Let hierbij op de vermelde kosten die je bovenin ziet staan. Gespreksopname kost namelijk per 1000 minuten € 5,- (afgerekend per seconde). Vervolgens vink je 'Sta gespreksopname toe aan. Daarna selecteer je hoe lang je de opnames wil bewaren. Standaard staat dit op één maand. Let erop dat gesprekken die automatisch na x maand(en) verwijderd worden ook echt weg zijn en niet meer terug te halen zijn.
Je selecteert vervolgens of je de gesprekken van één of meer specifieke VoIP-accounts op wil nemen of alle VoIP-accounts. In onderstaand voorbeeld worden alleen de uitgaande gesprekken van collega Kay opgenomen. Gespreksopname voor inkomende gesprekken kun je hier nog niet instellen. Dat gebeurt voor nu nog in het belplan zoals je hieronder ziet:
Wanneer zijn de opnames beschikbaar?
Het duurt minimaal een uur voordat een opgenomen gesprek zichtbaar is in je gesprekkenlijst. Afhankelijk van de drukte kan dit oplopen tot enkele uren. Gesprekken zijn altijd de volgende werkdag zichtbaar in je gesprekkenlijst.
Gespreksopnames afluisteren
Ga naar ‘Gesprekken’ in de paarse balk. Achter de opgenomen gesprekken zie je een play-knop, een stopknop en een download-knop staan. Hier kun je dus de gesprekken beluisteren en downloaden
Juridisch aspect
Houd er rekening mee dat je zelf verantwoordelijk bent voor het juridische aspect van het opnemen van telefoongesprekken. Dit houdt bijvoorbeeld in dat je mensen waarvan je de gesprekken opneemt op de hoogte moet brengen van dat feit. Uitgebreide informatie hierover vind je in Juridische aspecten van kwaliteitsmonitoring
Goed om in je op te nemen
Stel je hebt ingesteld dat je je gesprekken 2 maanden wil bewaren en je hebt 1000 minuten opgenomen wat € 5,- kost. Dan betaal je in maand één en maand twee deze € 5,- dus € 10,- in totaal
Wanneer je een gesprek dat wordt opgenomen doorschakelt naar een collega, dan wordt het gesprek niet verder opgenomen. Dit probleem wordt nog verholpen.