IVR toevoegen [Talk Professional only]

Hoe kom ik bij IVR

Ga naar https://{{zendesk-account}}.zendesk.com/agent/admin/voice

Klik op de tab IVR

U ziet nu een overzicht van al uw IVR-menu’s. Klik op een IVR-menu om de instellingen ervan te openen. 

Naam

De naam van het IVR menu vult u in, zodat het makkelijk is om het IVR menu later aan een telefoonnummer te koppelen.

Menu-niveau’s

Een menu niveau is een groep van opties waaruit de klant die u belt kan kiezen, van 0-9, * of #. Elk menu niveau heeft een naam, een mogelijkheid tot een specifieke begroeting en actieve routes.

Een route toevoegen

Een route bestaat altijd uit een toets die klant kan intoetsen, een optionele begroeting, en een actie. Deze actie heeft 4 mogelijkheden.

  1. Voicemail
  2. Groep
  3. Nummer
  4. IVR-menu

Bij voicemail kan de klant een voicemail bericht achterlaten. Bij een groep wordt het gesprek naar een specifieke groep doorgestuurd (bijvoorbeeld afdeling verkoop of afdeling klantenservice). Indien nummer gekozen worden dan kan het gesprek doorgeschakeld worden naar een extern nummer. En bij het kiezen van IVR-menu kunt u aangeven in welk menu-niveau de klant terecht moet komen, op deze manier kunt u dus IVR menu’s maken die uit meerdere niveaus bestaan.

 


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!