Het portal van Voys bevat diverse onderdelen. De onderdelen zijn opgedeeld in categorieën:
Main functions
Phonenumbers
Externe nummers zijn hier zichtbaar die toegekend zijn aan het portal. Nieuwe nummers kunnen direct worden besteld.
Voip-accounts
Een voip-account(sipaccount) heb je nodig wanneer je gebruik wil maken van een hard of softphone om op gebeld te worden of om mee uit te bellen. De sip-gegevens moeten vervolgens in een hard of softphone worden ingesteld.
Users
Door een gebruikersaccount aan te maken zorg je ervoor dat diegene kan inloggen in de portal. Dit account kan ook gebruikt worden voor de Voys App en voor de Plugins. Gebruikers kunnen in meerdere groepen deelnemen.
Options
Opening hours
Openingstijden zijn hier in te stellen. Tevens de feestdagen.
Messages
Upload hier je audioboodschappen. Voor keuzemenu's, welkomst en gesloten meldingen.
Music on hold
Standaard wachtmuziek is een "wachttoon". Daarnaast heb je de mogelijkheid om je eigen wachtmuziek te uploaden.
Call forwarding
Call group
Wanneer je een inkomende oproep bij meer dan 1 persoon wil aanbieden kun je gebruik maken van een groep. Ook wanneer je gebruik wil maken van een wachtrij, zul je een groep moeten hebben.
Fixed/Mobile
Doorschakelen naar een mobiel nummer? Maak het de doorschakeling aan, die je later in een dial-plan kan toepassen.
Voicemail
Wanneer je klanten/bellers de mogelijkheid wil geven om bijvoorbeeld na sluitingstijd een voicemailbericht achter te laten. Dan maak je hier de voicemail aan, door een mailadres, boodschap en intern nummer op te geven.