Om gebruik te kunnen maken van de Windows Autopilot feature, moet je beschikken over een Microsoft Store for Business of Educatie. Daarnaast kun je via deze Store apps publiceren voor eindgebruikers.
Link naar Microsoft Store for Business https://businessstore.microsoft.com
Link naar Microsoft Store for Education https://educationstore.microsoft.com
Klik rechts bovenin beeld op "Aanmelden" en log in met je Office 365 beheerdersaccount.
Ga akkoord met de vereisten en klik op "Accepteren".
Klik vervolgens op "Beheren" bovenaan het venster.
Scroll op de Startpagina naar beneden, naar de tegel "Apparaten" en klik op "Windows AutoPilot Deployment-programma.
Wanneer je nieuwe apparaten wil toevoegen, moet je beschikken over een .csv file waarin de volgende items bevatten;
- Apparaat serienummer, Windows Product ID, Hardware Hash.
Deze info kan de hardware leverancier aanleveren. Of wanneer het om bestaande hardware gaat, kun je deze info op het device zelf opvragen via PowerShell. Om Apparaten op basis van de .csv file toe te voegen, klik op + Apparaten toevoegen.
Voordat je apparaten gaat toevoegen, moet je eerst beschikken over een profiel. Om een nieuw profiel te maken, klik je op "AutoPilot Implementatie" gevolgd door "Create new profile"
Geen een naam voor het profiel op en geef aan welke instellingen je uit of aan wil hebben staan. Klik daarna op de knop "Maken'".
Done!
Wanneer je beschikt over Apparaten kun je het gemaakt profiel toepassen op de door jou geselecteerde apparaten.