Hoe worden de 'Relate Articles' of 'Verwante Artikelen' bepaald in het Zendesk Guide (Help Center)?

Vraag

Hoe worden de 'Relate Articles' of 'Verwante Artikelen' bepaald in het Zendesk Guide (Help Center)?

Antwoord

Op dit moment is niet mogelijk om de artikelen die getoond worden de wijzigen.

Artikelen in deze lijst worden getoond op basis van relevanties scores tussen artikelen. Deze score wordt als volgt berekend:

  • Voor elke gebruiker wordt een lijst van recent bekeken artikelen bijgehouden.
  • Als een gebruiker een artikel bekijkt, onthoud Zendesk het vorige bekeken artikel als 'verwant'.
  • Over een langere periode zullen artikelen verwant zijn aan één of meerdere andere artikelen. Des te vaker een artikel als verwant wordt gezien, des te hoger de relevantie score is. Dit zorgt ervoor dat de relevantie scores beter worden gedurende langere periode.

Bijvoorbeeld:

  • Bezoeker bekijkt Artikel A
  • Vanuit Artikel A bekijkt de bezoeker Artikel B
  • De relevantie score van Artikel A op Artikel B is verhoogd.
  • Een andere bezoeker bekijkt Artikel B, en Artikel A wordt getoond als verwant artikel.

Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!