Hoe stop ik een spam aanval via het Help Center (Zendesk Guide)

Vraag

Hoe stop ik een spam aanval via de Zendesk web form (Help Center)?

Antwoord

 

Het belangrijkste is om zeker te weten dat de aanval via het contactformulier plaats vindt. Je kunt dat controleren door naar de 'Gebeurtenissen' (Events) op een ticket te kijken.

Firstly, it is important to make sure the tickets are actually coming from your contact form. To do that, you can check the events of the ticket. Je zult dan automatisch extra details over de update zien. Een update via het web form ziet er als volgt uit:

hummm_-_Agent.png

Zodra je zeker weet dat het via het formulier op je Help Center binnen komt kun je naar de oplossing werken.

Ga als beheerde naar instellingen in Zendesk Support, en vervolgens naar Klanten (Customers). Zorg dat je vervolgens Require CAPTCHA, activeert. Vergeet niet om op te slaan.

Vanaf nu zal de aanval hoogstwaarschijnlijk stoppen. Mocht het nog niet opgelost zijn, neem dan contact met ons op.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!