Vraag
Kan ik een sneltoets instellen binnen Zendesk Talk zodat ik snel bepaalde mensen of een specifiek nummer kan bellen?
Antwoord
Zendesk Talk biedt op dit moment geen sneltoets functionaliteit, echter er is wel een functie binnen Zendesk die het starten van een gesprek versnelt.
Namelijk wanneer je een uitgaand telefoontje wil plegen, dan heb je de optie om de naam van de persoon in te vullen in plaats van het nummer. Dit is mogelijk zolang het contact een bestaand profiel heeft binnen de Zendesk omgeving.
Wanneer je een naam typt zal het toetsenbord gebruikers voorstellen die telefoonnummers komen van het profiel van gebruikers af. Zoals je hieronder kunt zien.
Om er voor te zorgen dat je hier voordeel uit kunt halen, kun je eindgebruiker profielen aan maken met deze nummers voor de personen of telefoonnummers die je veel belt. Let hierbij wel op dat deze nummers aan de juiste vereisten voor een telefoonnummer voldoen. Dit is het standaard formaat met landcode, gevolgd door het nummer.
Wanneer het nummer op een profiel staat binnen je Zendesk, dan kun je zoeken op de naam van de eindgebruiker wanneer je uitbelt, of het telefoontje doorschakelt.