Waarom krijg ik lege berichten binnen in Zendesk Chat terwijl het formulier verplicht is?

Vraag

We hebben ingesteld dat eindgebruikers een formulier moeten invullen voordat ze met ons kunnen chatten. Nu blijkt dat we soms een chat binnen krijgen van een bezoeker zonder naam en mailadres, alleen maar "bezoeker 123456". Hoe komen ze langs ons formulier?

Antwoord 

Wanneer een chat gestart wordt door de bezoeker, dan moeten ze het formulier invullen. Maar wanneer de chat gestart wordt door een proactieve trigger dan zal het formulier gepasseerd worden. De klant wordt in de wachtrij geplaatst wanneer ze reageren op de chat die proactief gestart wordt, zonder dat ze het vereiste formulier hoeven in te vullen.

Dit is wat een klant normaal gesproken zou doen voordat een chat gestart is:

Screen_Shot_2018-08-03_at_15.31.09.png

Dit is wat de klant zal zien wanneer een proactieve trigger de chat start voor de eindgebruiker en ze daarna reageren op dat bericht:

Screen_Shot_2018-08-03_at_15.24.44.png

Deze berichten kun je identificeren door te kijken naar het eerste bericht. Als deze niet van de eindgebruiker is, maar van automatisch bericht, dan is dat het eerste bericht.

z3nracheltest_-_Agent.png


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!