In Zendesk Guide (Guide Enterprise) is er de mogelijkheid om gebruik te maken van een zogenoemde "Publishing Workflow". Dit is een goede manier van het aanmaken, beheren, bewerken en reviewen van Help Center artikelen.
Door gebruik te maken van Publishing Workflow is er meer controle over wat er gepubliceerd wordt en met welke inhoud. Er kan gebruik gemaakt worden van verschillende lagen van artikel bewerkers, bijvoorbeeld schrijver (agent), reviewer (manager), en publisher (marketing o.i.d.).
Tevens kunnen artikelen bijgewerkt worden zonder dat eventuele wijzigingen direct zichtbaar zijn. Hierbij wordt gebruik gemaakt van verschillende stadia van het artikel:
- Published Een gepubliceerd artikel heeft een live versie die momenteel wordt gepubliceerd in je Help Center. Dit omvat alle live vertalingen, als je meerdere talen ondersteunt. Het is mogelijk dat een artikel een gepubliceerde versie en een versie in een andere staat heeft.
- Approved for publishing Deze artikelen zijn goedgekeurd en worden voorbereid voor publicatie wanneer je klaar bent.
- Ready for review Deze artikelen zijn bijgewerkt en zijn klaar voor beoordeling door een andere gebruiker.
- Work in Progress Deze artikelen worden gemaakt of bijgewerkt, maar zijn nog niet klaar om te worden beoordeeld of gepubliceerd. Alle wijzigingen hebben geen invloed op de gepubliceerde versie van het artikel. Alle opgeslagen wijzigingen in een artikel in de revisie of goedgekeurde staat brengen het in een werkstaat.
De artikelstatus voor een artikel wordt bovenaan in het artikel aangegeven wanneer deze zich in de bewerkingsmodus bevindt.