Dit artikel is n.a.v. een klant die graag de kleuren wilde zien veranderen in de tabel bij een bepaalde waarde.
Case
Wil graag dat de kleuren van de tabel als volgt veranderen:
- % calls met een wachttijd minder dan 20 sec. moet groen kleuren als het boven de 80% is en rood als het onder de 80% is
- % calls met een wachttijd minder dan 60 seconden moet groen kleuren als het boven de 95% is en rood als het onder de 95% is
Resultaat
Hoe heb ik dat gedaan?
Ga naar Zendesk Explore > Query's > Zoek de query op > Grafiekconfiguratie (rechterzijde) > Weergaveindeling > Metric > Advanced
Code 1
IF (SUM(% calls met een wachttijd minder dan 20 sec.) >0.8) THEN
{
"backgroundColor": "#32CD32",
"precision": 2,
"scale": 0.01,
"prefix": "",
"decimalSeparator": ".",
"italic": FALSE,
"bold": FALSE,
"suffix": "%",
"fontColor": "",
"thousandsSeparator": " "
}
ELIF (SUM(% calls met een wachttijd minder dan 20 sec.) <0.8) THEN
{
"backgroundColor": "#FF0000",
"precision": 2,
"scale": 0.01,
"prefix": "",
"decimalSeparator": ".",
"italic": FALSE,
"bold": FALSE,
"suffix": "%",
"fontColor": "",
"thousandsSeparator": " "
}
ELSE
{
"fontColor": "#30aabc"
}
ENDIF
Code 2
IF (SUM(% calls met een wachttijd minder dan 60 sec.) > 0.95) THEN
{
"backgroundColor": "#32CD32",
"precision": 2,
"scale": 0.01,
"prefix": "",
"decimalSeparator": ".",
"italic": FALSE,
"bold": FALSE,
"suffix": "%",
"fontColor": "",
"thousandsSeparator": " "
}
ELIF (SUM(% calls met een wachttijd minder dan 60 sec.) <0.95) THEN
{
"backgroundColor": "#FF0000",
"precision": 2,
"scale": 0.01,
"prefix": "",
"decimalSeparator": ".",
"italic": FALSE,
"bold": FALSE,
"suffix": "%",
"fontColor": "",
"thousandsSeparator": " "
}
ELSE
{
"fontColor": "#30aabc"
}
ENDIF
Deze code kan je hergebruiken door te kopiëren en te plakken. Let alleen wel op dat de juiste metrics tussen de haakjes na SUM erin zet, dus (SUM(naam van de metric).
Naar eigen wens kan de waarde achter > of < aangepast worden naar bijv. 0.75 (onder of boven 75%).
Na het toepassen zie je het resultaat in de tabel, maar ...
VERGEET DE QUERY NIET OP TE SLAAN! 😅
Bijpassend Zendesk artikel: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022366453-Changing-the-format-of-results