Wanneer een Voys gebruiker uit dienst treedt, zijn er aantal stappen die je (moet en) kunt uitvoeren.
1. Checken of er een extern nummer gekoppeld is aan het gebruikersaccount, of zijn/haar VoIP account.
Indien dit het geval is, nagaan bij de klant waar het nummer aan gekoppeld moet worden.
Externe nummers gekoppeld aan eindgebruikers.
2. VoIP account hernoemen indien het account hergebruikt gaat worden, anders verwijderen.
Overzicht actieve VoIP-accounts.
Klik op het Edit icon om een naamswijziging door te voeren, of op het kruisje indien je het account wil verwijderen.
Pas in het Discription veld, de naam van het VoIP-account aan.
Pas in het Outgoing veld, de naam aan van de gebruiker. Deze naam wordt getoond wordt zichtbaar bij collega's bij een interne oproep.
3. De Voys User verwijderen of aanpassen.
Klik op het kruisje achteraan de gebruiker die verwijdert moet worden.
4. Label, display bureautoestel aanpassen naar de naam van de nieuwe medewerker.
In overleg met de klant, via Teamviewer en het ip-adres van het toestel inloggen op de webinterface, om daar het labelveld aan te passen. Dit verschilt per type hard of softphone.
5. Plugin gegevens delen met nieuwe gebruiker.
De nieuwe medewerkers kan met zijn User account gegevens inloggen in de plugin. De user kan ook inloggen op freedom.voys.nl om zijn/haar instellingen aan te passen. Indien de User account ook Admin rechten toegewezen heeft, kan hij of zij ook inloggen in de webportal freedom.voys.nl om wijzigen in de Voys omgeving aan te brengen. Plugin uitleg
FYI: Indien de persoon lid was van call-groups en of queue's, dan is na bovenstaande acties automatisch verwijdert of hernoemt. Geen verdere actie noodzakelijk.