Ticket: Automatische verberging (Automatic Redaction)

Soms is het nodig om creditcard nummers te verbergen in Zendesk, in zoverre dat ze voldoen aan de wetgeving. Zendesk heeft hier een standaard functie voor die Automatische verberging (Automatic Redaction) heet. Deze functie zorgt ervoor dat nummers in een bericht van de klant automatisch vervangen worden door onleesbare tekens in de database. Dit gebeurd allemaal volgens het Luhn Algoritme op cijferreeksen tussen de 12 en 19 tekens.

Hoe kan ik dit activeren?

Klik op het instellingen icoontje, ga naar Beveiliging (Security) > Algemeen (Global).

Vink the checkbox Automatisch verbergen (Automatic Redaction) aan.

Op welke tickets zijn creditcardnummers verborgen?

Alle tickets met de tag system_credit_card_redaction. Dit kun je gebruiken in een weergave of in rapportage.

Voorbeelden (op de plek van de zwarte vierkantjes stonden voorheen cijfers).

Deze reeksen zijn getest met echte creditcardnummers, al cijferreeksen in dit artikel zijn verzonnen creditcardnummers.
 
6603 76▇▇ ▇▇▇▇ 2937
660376 0246 052937
660376 0246 0529 37
 
660376▇▇▇▇▇▇2937
6603.7602.6605.2937
6603-76▇▇-▇▇▇▇-2937
 
Deze reeksen zijn geen echte creditcardnummers en voldoen dus niet aan het Luhn Algoritme, daardoor wordt er niets verborgen, als je hiermee zou testen.
 
5123 0000 0000 1234
512300 0000 001234
512300 0000 0012 34
 
5123000000001234
5123.0000.0000.1234
5123-0000-0000-1234


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!