Wanneer je een sjabloon (template) hebt aangemaakt kun je je contracten heel gemakkelijk versturen (send quotes).
Vanuit de startpagina kun je eenvoudig je sjabloon selecteren en gebruiken Je klikt op nieuw en kiest dan voor Sjabloon gebruiken (use template).
Vervolgens krijg je een overzicht van je sjablonen en zoek je naar je juiste sjabloon.
Je klikt het juiste sjabloon aan en komt in het volgende veld:
Je kunt hier nog namen en ontvangers aanpassen en uiteraard het bericht (edit names, recipients and message) wat je naar de ontvangers wil verzenden. Mocht je nog een document extra toe willen voegen dan klik je op geavanceerd bewerken (advanced edit).
Je kunt het bestaande documenten verwijderen of nog een extra document toevoegen. Je kunt zelfs nog een sjabloon in het sjabloon toevoegen. Zo laat je iemand meerdere documenten ondertekenen in één document.
Je kunt hier ook nog ontvangers toevoegen (add recipients) of de volgorde van ondertekenen bewerken (sigend order).
Onderaan de pagina kun je de berichten aanpassen (edit message) die je naar de ontvanger stuurt.
Vervolgens kun je het document nog naar wens aanpassen. Hoe je dat doet lees je hier
Wanneer alles naar wens is aangepast klik je op verzenden (send) en het contract is direct onderweg naar de ontvangers. Degene die als eerste moet ondertekenen krijgt eerst een mail. Na ondertekening gaat het document naar de volgende. Dit gaat zo door totdat iedereen heeft ondertekend. Nadat de laatste persoon heeft ondertekend krijgen alle ontvangers een mail met een bijlage naar het getekende .pdf document.