Wanneer tickets in de opgeschorte tickets terecht komen, maar ze daar niet horen te staan kun je deze tickets herstellen. Herstellen kan op twee manieren, automatisch en handmatig.
In veel gevallen kun je tickets automatisch herstellen. Je selecteert dan één of meerdere tickets en klikt vervolgens op 'ticket(s) herstellen'.
Het kan ook voorkomen dat een ticket niet automatisch te herstellen is. Bijvoorbeeld wanneer de afzender van het 'supportadres' is. Dan moet het ticket handmatig herstelt worden, want de 'aanvrager' van het ticket moet hierbij worden aangepast.
Handmatig aanpassen gaat als volgt:
1. Selecteer bij het selectievakje het ticket wat hersteld moet worden en klik op het onderwerp van het ticket. Je krijgt vervolgens de inhoud van het ticket te zien waarnaar je 'handmatig herstellen' aanklikt:
2. Er opent zich een nieuw ticket. In dit ticket kun je de aanvrager/requester aanpassen. Wanneer je de aanvrager niet op de hoogte wil brengen van bijvoorbeeld een update van het ticket kun je ervoor kiezen om het ticket een 'interne opmerking' te maken.
3. Vervolgens verzend je het ticket in de gewenste status. Mocht het ticket meteen op opgelost/solved gezet kunnen dan verzend je het ticket als opgelost (ctrl + alt + s)
4. Doordat het ticket van aanvrager is gewijzigd verdwijnt het ticket niet uit de opgeschorte tickets. Je zal het ticket dus ook handmatig moeten verwijderen. Doordat je het ticket al geselecteerd hebt kun je vervolgens rechtsbovenin het ticket (of meerdere tickets verwijderen).
TIP: moet je meerdere tickets handmatig herstellen en wil je snel te werk gaan? Voer dan stap 1 tot en met 3 telkens uit en verwijder de selectie wanneer je alle tickets die je op die pagina handmatig hebt hersteld.