Als Nederlandse klant heb je hier veel baat bij het uitbellen met een lokaal nummer. Waarschijnlijk heb je namelijk een lokaal nummer (020, 030, etc..) doorgeschakeld naar Zendesk, zodat jouw klant naar een bekend Nederlands nummer belt en je klantenserviceteam het netjes in Zendesk Talk ontvangt.
'Outbound Caller ID' voor Talk Advanced abonnement
Als Talk Advanced klant kun je nu je eigen lokale nummer toevoegen. Je hoeft dit nummer niet te porteren naar Zendesk, maar enkel te verifiëren dat jij eigenaar bent van dat nummer.
Ga naar Settings → Talk → Numbers en klik rechts op 'Add number' → 'Add an external number'.
Hier vul je vervolgens je volledige lokale nummer in (inclusief landcode), en klik op 'Call'. Zendesk belt je nu op, en tegelijkertijd krijg je een code die Zendesk je vraagt tijdens het telefoongesprek in te toetsen. Zodra je dit voltooid hebt, zal je eigen lokale nummer zichtbaar zijn in de 'call console' en kunnen je collega's het nummer gebruiken om uit te bellen.
Uitschakelen van uitgaande gesprekken per telefoonnummer (alle Talk abonnementen)
Het is nu mogelijk om uitgaande gesprekken per telefoonnummer onmogelijk te maken. Telefoonnummers waarmee niet uit gebeld mag worden zullen niet zichtbaar zijn in de call console voor je collega's.
Om dit in te stellen ga je naar Settings → Talk → Numbers en klik je op het nummer waar je de instelling wilt wijzigen. Vervolgens zet je 'Allow outbound calls?' aan of uit.