Alle kanalen in Zendesk

Zendesk maakt het mogelijk om met klanten in contact te staan via verschillende kanalen, deze zijn standaard te verdelen in e-mail, chat, telefonie, twitter, facebook, web widget, API en de mobile SDK.

E-mail

Binnen Zendesk kun je het e-mail kanaal configureren. Hiermee kun je bereikbaar zijn via een standaard Zendesk e-mail adres, of één of meerdere eigen e-mailadressen. De agent reageert vanuit Zendesk op alle binnenkomende e-mails, en de klant krijgt netjes via e-mail het bericht binnen. Deze e-mails zijn naar eigen stijl op te maken.

Chat

Met Zopim heb je de mogelijkheid om je klanten ook via chat te bedienen. Zopim is van oorsprong een bedrijf uit Singapore, en is zo'n 2 jaar geleden overgenomen door Zendesk. Zopim integreert erg goed met Zendesk en bied je de mogelijkheid om direct contact te hebben met jouw klanten op jouw website of in jouw app.

Telefonie

Door gebruik te maken van Zendesk Voice kun je de telefoon opnemen in de browser. Automatisch wordt er dan een ticket gemaakt, zodat de agent makkelijk kan noteren waar het gesprek over gaat. Tevens is er de mogelijkheid om het gesprek op te nemen, maar dat hoeft niet natuurlijk. Met de uitgebreide versie van Zendesk Voice (Advanced Voice) krijg je ook nog de mogelijkheid om een keuzemenu toe te passen, ruggespraak te houden en krijg je toegang tot betere rapportage. 

Twitter

Door twitter te koppelen aan Zendesk, kun je jou volgers te woord staan via Zendesk. Jouw volgers krijgen netjes via twitter hun antwoord.

Facebook

Voor Facebook geldt in principe dat je contact kunt hebben met jouw klanten die jouw (pagina) een private message sturen.

Web widget

Zendesk heeft web widget ontwikkelt zodat je ook zonder al teveel gedoe, support kunt leveren op jouw eigen website. Door slechts een aantal regels code te kopiëren en te plakken, hebben jouw klanten via een knop toegang tot jouw HelpCenter, Chat en een beknopt ticket formulier.

API

Voor alle developers. Zendesk ontwikkelt op basis van het principe API first, dat betekent dat functionaliteit vaak al ruim van tevoren beschikbaar is, voordat er een gebruikers interface gemaakt wordt. https://developer.zendesk.com

Mobile SDK

Voor app developers heeft Zendesk een SDK ontwikkelt, deze stelt een developer in staat om in zeer korte tijd het Help Center, Tickets en chat toe te voegen aan je eigen native app. Hierdoor zorg je ervoor dat jouw gebruikers altijd in jouw app blijven. Daarnaast biedt de SDK mogelijkheid om jouw app rating alleen indien positief in te laten dienen bij de app store.