Introductie Help Center profielen (Professional en Enterprise)

Help Center profielen, beschikbaar op Professional en Enterprise abonnementen, laten je een overzicht zien van een lid van de community, ook zie je hun activiteiten in de community.

 

Hoe ziet een Help Center profiel eruit?

Gebruikers hebben nu een profiel die de deelname aan de community laat zien. Help Center profielen bevatten:

  • Naam en optionele bio
  • Lid sinds datum - datum van het eerste publieke bericht
  • Laatst actief op datum - datum van de laatste activiteit
  • Totaal aantal activiteiten - totaal aantal activiteiten van de gebruiker
  • Stemmen - aantal stemmen de de gebruiker heeft gegeven
  • Abonnementen (Subscriptions) - aantal abonnementen van de gebruiker
  • Volgt en Gevolgd door - aantal volgers en aantal gebruikers die huidige gebruiker volgen

Elke profiel toont een overzicht van de laatste tien activiteiten van de gebruiker, daarnaast wordt er een lijst van de artikelen, berichten en reacties van de gebruiker getoond. De lijst kan gesorteerd worden op basis van datum en aantal stemmen.

Eindgebruikers kunnen nu andere gebruikers en agents volgen, zodat ze notificaties krijgen van nieuwe artikelen, berichten en reacties van die gebruiker. Indien een agent een artikel publiceert in meerdere talen, dan zal de volger de notificatie alleen in zijn eigen taal ontvangen.

 

Verbeteringen van de abonnementen pagina

Abonnementen kunnen nu gesorteerd worden op

  • Sectie
  • Artikel
  • Onderwerp
  • Bericht
  • Gebruiker

 

Het sorteren van abonnementen is automatisch toegevoegd aan de standaard thema's. Heb je een aangepast thema/maatwerk thema, dan zul je deze functionaliteit handmatig toe moeten voegen. Lees hier meer daarover.

 

Openbare vs. gesloten profielen in het Help Center

Profielen in het Help Center zijn openbaar of gesloten. 

Met gesloten profielen, zijn bijdragen alleen zichtbaar voor de gebruiker zelf, agents en Help Center Managers. Het volgen van gebruikers is niet mogelijk als gesloten profielen is gekozen. Met openbare profielen geactiveerd zijn de bedragen beschikbaar voor iedereen en kunnen gebruikers andere gebruikers volgen.

 

FAQ

Hoe werken de nieuwe Help Center profielen met multibrand Help Centers?

Een Help Center gebruikersprofiel hoort bij één merk, en kan niet gebruikt worden over meerdere Help Centers.

Agents kunnen gebruik maken van een special link als ze het profiel bekijken die ze toegang geeft tot de gebruiker in de Zendesk agent interface, die is namelijk niet merk specifiek.

Wie ziet afgeschermde content in de profiel lijst en het activiteiten overzicht?

Dit is alleen zichtbaar voor gebruikers die er toegang tot hebben.

Wanneer wordt 'moderated' content zichtbaar op een openbaar Help Center profiel?

Zodra het goedgekeurd is door een beheerder.

Wat als ik alleen de kennis bank (knowledge base) gebruik, en de community niet?

Ook dan werken de profielen, ze zullen dan alleen artikelen en reacties op artikelen tonen.

Worden agents geinformeerd als Help Center profielen geactiveerd zijn?

Ja, agents ontvangen een bericht dat de profielen beschikbaar zijn, deze notificatie kunnen ze zelf weg klikken.

Hoe krijgen gebruikers toegang tot gebruikers van andere Help Center profielen?

Op alle plekken waar gebruikersnamen staan in het Help Center zullen links naar het Help Center profiel komen, zodra deze geactiveerd zijn.

Hoe kunnen gebruikers hun eigen profiel zien?

Door te klikken op hun eigen gebruikersnaam.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!