Een verbeterde versie voor het maken en wijzigen van artikelen en vertalingen is uitgerold naar alle gebruikers van het Help Center (HC).
De nieuwe wijzig pagina is helemaal opnieuw van de grond af aan opgebouwd, met nieuwe technieken om aan te sluiten op functionaliteiten die er in de toekomst aan zullen komen. Tijdens het herbouwen is er vooral rekening gehouden met de algemene functionaliteiten voor het bijhouden van artikelen en vertalingen - met uitzondering van de tekst editor zelf (deze wordt op een later moment ge-updatet).
Auteur wijzigen
Vanaf nu kun je de auteur van een artikel wijzigen.
Duidelijke zichtbaarheid van de huidige status van een artikel
Met de nieuwe status dropdown is het direct zichtbaar of een artikel gepubliceerd is of als concept opgeslagen is. Uiteraard kun je het ook makkelijk wijzigen.
Makkelijker beheer van vertalingen
Met de nieuwe taal drop-down krijg je een beter overzicht van het oorspronkelijke artikel en de bijbehorende vertalingen. Je ziet meteen de titel en de taal van elke vertaling, en gekleurde rondjes die de status van de vertaling weergeven; niet gemaakt (grijs), concept (geel), of gepubliceerd (groen).
Wisselen tussen vertalingen is ook makkelijker. De pagina zal direct wisselen zodra je een vertaling aan klikt (zonder een pagina refresh). Op deze manier kun je ook alle vertalingen ineens publiceren.
Voor elke vertaling elke vertaling geeft het opties menu om het oorspronkelijke artikel te kiezen, artikel als verouderd marken, en verwijderen van een vertaling.
Een vertaling als verouderd markeren betekent dat een vertaling verouderd is ten op zichte van het oorspronkelijke artikel. Een oorspronkelijk artikel kan dus ook niet als verouderd worden gemarkeerd.
Als er een vertaling mist voor een categorie of sectie waar een vertaling geplaatst moet worden, dan wordt er een duidelijke notificatie getoond van de vertalingen die daar nog plaats moet vinden.