Zendesk en DMARC, geen externe e-mails verzenden vanaf een zendesk.com e-mail adres

Derde partijen kunnen geen e-mails verzenden van een Zendesk subdomein. DMARC is een protocol om email identiteit te bepalen. Het combineert DKIM met SPF om een sterkere standaard neer te zetten en laat jouw klanten zien wat een echte e-mail is, en wat niet. Dit voorkomt 'spoofing'.

Hierdoor verzekert Zendesk dat jouw klanten zo goed als mogelijk e-mails zullen ontvangen. En dat frauduleuze en criminele partijen jouw support team niet kunnen impersoneren. 

Waarom is dit belangrijk?

"By making this change we can ensure that your notifications get to your customers as often as possible. Not enforcing this policy opens up malicious actors to imitate your support teams, and allows spammers to hijack Zendesk's name recognition as a way to get unsuspecting users to open email that may be dangerous or at least unwanted."

Een voorbeeld

Je kunt gebruik blijven maken van jouw externe support adres (een e-mail adres met je eigen domein). Stel je ontvangt aanvragen via help@bedrijf.nl, en stuurt ze door naar support@bedrijf.zendesk.com. Daarnaast stuur je een nieuwsbrief naar een klanten, dan kan het zijn dat je wilt dat alle reacties binnenkomen in Zendesk. Veel bedrijven versturen die nieuwsbrief dan 'on behalf of' help@bedrijf.nl, en dat werkt dan gewoon. Met de nieuwe DMARC policy kun je dat niet meer doen met 'on behalf of' help@bedrijf.zendesk.com.

Er is één uitzondering, Zendesk heeft in MailChimp een partner gevonden waar het nog wel toegestaan is. Als je dus MailChimp gebruikt dan kun je gebruik blijven maken van het Zendesk subdomein.

Deze verandering is onderdeel van het doel om e-mail beveiliging zo goed mogelijk te krijgen in Zendesk.


Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!