Voys 4G App

Je telefonie in je broekzak, dat kan nu met de Voys 4G app. Bellen en gebeld worden op je vaste nummer maar dan met je mobiele telefoon. Daarnaast ook nog eens handig je bereikbaarheid beheren.

Instellen

In onderstaand filmpje en de daaronder staande tekst wordt uitgelegd hoe je de 4G app op je mobiel instelt. 

Het instellen doe je volledig vanuit de app.

  • Download de Voys App in de AppStore of de PlayStore, of update je huidige versie.
  • Log in op de Voys app met je gebruikersnaam en wachtwoord. Let op: elke app-gebruiker moet met een eigen account inloggen. Je kunt alleen een nieuw app-account aanmaken als je ‘Beheer’-rechten hebt in Freedom.
  • Vul je mobiele telefoonnummer in en check of je het juiste uitgaande nummer ziet. 
  • iOS: Sta berichtgeving toe, anders kun je geen inkomende oproepen ontvangen. Android: Sta toe dat Voys het volgende doet: bellen en telefoontjes beheren.
  • Weiger of sta toe dat Voys toegang krijgt tot je contacten.
  • iOS: ga naar ‘Instellingen’ en zet ‘Schakel VoIP in’ op groen. Android: ga naar ‘Instellingen’ en zet ‘Bellen via VoIP’ op groen.
  • Vervolgens krijg je een melding dat je nog een VoIP-account moet koppelen aan de gebruiker. Kies ‘Koppel VoIP-account’.
  • Bij je gebruikersinstellingen ga je naar ‘Mobiele app’ en je selecteert daar een inactief VoIP-account.
  • Heb je geen inactief VoIP-account, kies dan voor ‘Nieuw VoIP-account en ga akkoord met de kosten. Vul in de beschrijving ‘app-account’ in, toets het juiste uitgaande nummer en kies ‘Opslaan.
  • De app controleert het VoIP-account en je bent klaar om ermee uitgaand te bellen!
Voys app instellen

Inkomende oproepen ontvangen

Als je inkomende oproepen wilt ontvangen op de app, dan ga je in de app onder de menu-knop naar ‘Belplan’. Voeg vervolgens het nieuwe App-account toe aan het belplan. Ben je wisselend bereikbaar op het app-account en op het VoIP-account van je vaste toestel? Voeg jezelf dan als ‘gebruiker’ toe in het belplan en geef via de app of plugin aan waar je op bereikbaar bent.

Als je gebeld wordt op de Voys App, hoor je een andere ringtone dan je reguliere ringtone. Je kunt het gesprek meteen beantwoorden.

Let op: Bij Android moet je bij het eerste binnenkomende telefoontje de vraag: ‘toestaan dat Voys het volgende doet: audio opnemen’ toestaan. Hierdoor mag de app gebruik maken van de microfoon van je smartphone.

Verbinding en gesprekken

  • Bellen met de app verbruikt momenteel ongeveer 1 MB per minuut van je databundel van je mobiele provider.
  • Wij adviseren zoveel mogelijk via 4G te bellen en niet met Wifi. De 4G-verbinding is stabieler en gesprekskwaliteit is veel hoger.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen wifisignaal, dan zal de app altijd een tweeweggesprek opzetten als je uitgaand wilt bellen.
  • Ben je niet in 4G-gebied of heb je geen wifisignaal, dan zal een gesprek niet binnenkomen op de app. Zorg dan dat je mobiele telefoonnummer ook opgenomen is in het belplan.
  • De app is afhankelijk van je internetverbinding. Hij beoordeelt eerst of deze goed genoeg is om een gesprek te starten. Als je tijdens het gesprek in beweging bent, kan het zijn dat de gesprekskwaliteit verminderd of het gesprek zelfs wordt afgebroken.
  • Ben je in gesprek met de app en komt er op je mobiele telefoon een oproep binnen, dan wordt het app-gesprek in de wacht gezet.

Voys app versie 5.0 alleen voor iPhones met iOS 10

De Voys App versie 5.0 werkt alleen op iOS 10. Nadeel is dat je op iOS 9 kun je geen gebruik maken van de Callkit-integratie, omdat dit een iOS 10 feature is.

Heb je de app wel de update gegeven, maar heeft je telefoon nog iOS 9, dan zul je je toestel ook even moeten updaten naar de iOS 10.

Goed om te weten

  • De app is nog in béta en wordt constant gemonitord op kwaliteit. Voys brengt regelmatig updates uit. Heb je feedback over de app, dan horen we die heel graag!
  • Door het gebruik van de app betaal je geen doorschakelkosten meer!

Tóch niet helemaal opgelost, of andere vragen?

Neem contact met ons op!